کارشناس نظامی صهیونیست: قادر به تخریب ۶۰۰ کیلومتر تونل حماس نیستیم

کارشناس و خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»‌ گفت که باور نمی کرده است که جنبش حماس در نوار غزه ۶۰۰ کیلومتر تونل داشته باشد.

به گزارش مشرق، «یوشی یهوشع» کارشناس و خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»‌ به قدرت جنبش حماس در احداث تونل های طولانی در نوار غزه اشاره کرد و گفت که ارتش رژیم صهیونیستی برای از بین بردن این تونل ها، به مهمات و اداوات نظامی گسترده ای نیاز دارد.

وی افزود: ارتش رژیم اسرائیل باور نمی‌کرد که تونل های زیرزمینی حماس به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد و برای منفجر کردن آن‌ها باید تمام سلاح‌های موجود در دنیا را مورد استفاده قرار دهد.

این کارشناس و خبرنگار نظامی صهیونیست درباره کاهش حجم آتشبار و بمباران ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که تمام جهان در یک مسابقه تسلیحاتی بین المللی قرار دارد و مهمات در جهان پیدا نمی شود.

وی افزود: به همین دلیل، همه گروهان های ارتش تعداد خاصی از مهمات ذخیره شده را در اختیار دارند که [میزان اعتبار مورد نیاز برای تامین] این مهمات در بودجه گنجانده شده است.

«یهوشع» افزود که به همین دلیل است که حجم آتشبار ارتش رژیم صهیونیستی بصورت مشخص کاهش یافته است.

پیشتر منابع صهیونیستی با اشاره به سفر وزیر موسوم به امور راهبردی رژیم اسراییل به واشنگتن در روز سه شنبه، از نگرانی تل آویو به خاطر تاخیر کمک های نظامی آمریکا خبر داده بودند.

در این پیوند پایگاه خبری تحلیلی العربی الجدید نوشت: انتظار می‌رود که «رون درمر» وزیر امور راهبردی اسرائیل و از افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو، امروز در واشنگتن رایزنی هایی با مقامات آمریکایی درباره برنامه های تل آویو برای کاستن از شدت جنگ غزه و انتقال به مرحله کاهش شدت، داشته باشد.

این رایزنی ها در میانه تنش فزاینده میان دولت بایدن و کابینه رژیم اسرائیل درباره زمان پایان مرحله حملات شدید و رخدادهای بعدی در غزه است.

در همین حال، یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که بحث اصلی مهم میان دولت بایدن و کابینه نتانیاهو، نحوه پایان جنگ و چارچوب زمانی آن است.

این مسئول افزود: درمر در واشنگتن با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و اعضای کنگره دیدار و همچنین برنامه تل آویو برای کاهش شدت جنگی را که انتظار می‌رود با آغاز ژانویه شروع شود، مورد بررسی قرار خواهد داد.

همچنین محور مهم دیگر رایزنی درمر با مقامات آمریکایی، درباره انبار مهمات رژیم صهیونیستی و درخواست آمریکا برای تسریع در زمینه ارسال تسلیحات است.

منابع آمریکایی و صهیونیستی اعلام کردند که «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت وگوی چند روز قبل خود با بلینکن درباره تاخیر در ارسال مهمات ابراز نگرانی و این سئوال را مطرح کرده که دلایل سیاسی در ورای آن است؟ بلینکن هم پاسخ داده که این تاخیر به مسائل سیاسی ربطی ندارد و بحث اداری و کاغذبازی در میان است.

از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر تاکنون، حدود ۵۰۰ نظامی رژیم صهیونیستی و حدود هزار تانک، نفربر و دیگر ادوات زرهی ارتش این رژیم نیز توسط رزمندگان مقاومت فلسطین هدف قرار گرفته است.

توان بالای رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه موجب شده تا پیاده نظام ارتش اشغالگر، نتواند بدون حضور گردان های زرهی، پهپادی و هوایی، در غزه عملیاتی انجام دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون باعث شهادت و زخمی شدن هزاران شهروند فلسطینی شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 0
    صهیونیست ها نابود بشن خاورمیانه منطقه امنی خواهد شد
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 1
    عجله ای برای تخریب کردنشون هم ندارن.کم کم
  • عبدالعلی IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    همه اون تونل های مختلف با کدام پول ساخته شده است؟ ؟؟؟؟؟؟شما نظر ت چیه آقای وزیر اقتصاد دولت میفرمایند ما گام به گام پیشرفت ولی زندگی واسه ما که حقوق بگیران و خانواده های آنها جهنم درست کرد این دولت.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    اگه پشت گوشتون رو دیدین نابودی این تونل ها رو هم می بینید 600کیلومتر بفهمید 600کیلومتر🤭😁🦵🐀🦵🐀🦵🐀

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس