آمریکا حداقل 230 هواپیما و 30 کشتی حامل سلاح به اسرائیل داده است

در حالی که شمار شهدای فلسطینی از ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر فراتر رفته، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» خبر داد که واشنگتن از زمان آغاز جنگ ۲۳۰ هواپیمای باری و ۳۰ کشتی حامل سلاح برای تل‌آویو ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت»، صبح امروز (یکشنبه)، خبر داد آمریکا طی بازه جنگ ده‌ها هواپیمای باری و کشتی حامل سلاح برای تل‌آویو ارسال کرده است.

یدیعوت آحارانوت در این باره نوشت از زمان آغاز جنگ، آمریکا ۲۳۰ هواپیمای باری و ۳۰ کشتی حامل تسلیحات و مهمات برای اسرائیل ارسال کرده است.

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه هجدهم آذرماه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود دولت بایدن از اختیارات اضطراری خود برای فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به رژیم اسرائیل اسافتاده کرده که این اقدام بدون مراجعه به کنگره برای گرفتن تایید انجام شده است.

«یائیر گولان» نایب رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، روز گذشته (یکشنبه)، در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی «معاریو» گفت: «علی‌رغم ویرانی‌های بسیاری که ارتش اسرائیل در غزه ایجاد کرده است، اما ما مانند طرفی ضعیف در این جنگ ظاهر شدیم که تنها با کمک‌های آمریکا می‌تواند از خود دفاع کند».

آمریکا در حالی کمک‌های تسلیحاتی خود را برای اسرائیل ارسال کرده که هزاران زن و کودک فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت غزه عصر دیروز بود که در جدیدترین آمار خود از شمار شهدای فلسطینی اعلام کرد ۲۰ هزار و ۴۲۴ فلسطینی در پی حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان به ۵۴ هزار و ۳۶ نفر افزایش یافته است.

مقاومت اسلامی عراق بعد از آغاز جنگ در نوار غزه، آمریکا را مسئول اصلی کشتار مردم فلسطین معرفی و تاکید کرده بود که تمام پایگاه‌های ارتش آمریکا در منطقه را هدف حملات خود قرار خواهد داد.

نیروهای مقاومت عراق تاکنون‌ ده‌ها بار پایگاه‌های آمریکا در غرب و شمال عراق و همچنین در شرق و شمال شرق سوریه را هدف حملات پهپادی و راکتی خود قرار داده‌اند.

سید حسن نصرالله دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان نیز در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید گفته بود این آمریکاست که جنگ غزه را مدیریت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 0
    شما هم به حماس اسلحه می دین
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 3
      اسلحه که چیزی نیست جان هم میدیم، حیف که مسئولان ما قصدی برای اعزام نیرو ندارن، فقط حمایت حرفی ، وگرنه کم نیستند کسانی که آمادگی جهت اعزام به غزه دارند
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 1
      اگه وقاحت و بی عقلی را میشد به انشان تشبیه کنیم حتما شما یک نمونه کامل به حساب میامدی
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      اگر ما به حماس کمک میکنیم . کمک به مظلومی است که از در سرزمین خود زندانی و در محاصره است ولی امریکایی ها به جنایتکاران و اشغالگران کمک میکنند . فرق این را اگر می فهمیدی این مطلب را نمی نوشتی.شعور هم چیز خوبی است
  • یزدان IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    باز خیلی مرده رفیق نیمه راه نیست
  • رضا IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    واقعا چه زیبا گفت:شیطان بزرگ آمریکاست.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    باید 230هزار بار پایگاههای امریکایی ها را بمباران کرد
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      عربها تمام امامان را در عراق کشتند و حصرت علی را ترور کردند و سر امام حسین را بریدند اگر این اتفاقات در این عصر اتفاق می افتادمی گفتند کا ر آمریکا و اسراییل است.پس ما نباید در کار آنها دخالت کنیم باید خودشان مشکلات خود را حل کنند. شاید طرح صلح ابراهیم باعث می سد که اعراب امتیازاتی از اسراییل به نفع فلسطین می گرفتند بهتر از این بود که غزه ویران شود و دهها هزار نفر کشته شوند
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    چرا حتی یکی از این کشتی‌ها در اقیانوس غرق نشد؟ چرا حتی یک هواپیمای حمل سلاح و مهمات یکی ساقط نشد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس