کد خبر 1557611
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
حمید نوری قربانی بازی مشترک سوئد و منافقین

دستگاه قضایی سوئد گرچه مدعی حمایت از حقوق بشر است اما بسیاری از حقوقدانان و کارشناسان معتقدند که سوئد به وضوح دادگاه حمید نوری را بر اساس منافع گروهک تروریستی منافقین اجرا کرد.

به گزارش مشرق، « دادگاه سوئد اساسا صلاحیت رسیدگی به پرونده پدرم ما را نداشته و ندارد. در برگزاری دادگاه بدوی پدرم خیلی از موارد نقض شد از جمله اجازه حضور شاهدین! در ادامه اتفاقات عجیب دیگری همانند ضرب و شتم پدرم، مدارکی که به زحمت پدرم برای دفاع از خود مهیا می‌کرد را از پدرم به بهانه اینکه این مدارک باید در کُمد نگهداری شود، می‌گرفتند. اما زمانی که پدرم آن‌ها را مطالبه می‌کرد، می‌گفتند گم شده! چندین هزار صفحه لایحه‌هایی که پدرم در دفاع از خود نوشته بود را به راحتی عنوان می‌کردند که گم شده! » اینها اظهارات مجید، فرزند حمید نوری است. کسی که سالهاست پیگیر پرونده پدرش در سوئد است و در آخر هم حکم دادگاه نه تنها او بلکه بسیاری از حقوقدانان و کارشناسان حقوقی را متعجب کرد.

سناریوی از پیش طراحی شده سوئد برای بازدداشت حمید نوری

یازدهم آبان سال ۱۳۹۸ حمید نوری شهروند ایرانی، طی یک سناریوی از پیش طراحی شده از سوی سرویس امنیتی سوئد، به این کشور کشانده شده و در بدو ورود در فرودگاه استکهلم بازداشت می شود و این اقدام سرآغازی بر یک بازی سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

امروز خیلی از کارشناسان معتقدند که بررسی این پرونده و آنچه که در طول ۴ سال گذشته بر حمید نوری شهروند کشورمان در سوئد گذشت، نشان از آن دارد که وی قربانی سوء استفاده سوئد از سازوکارهای قضایی برای نیل به اهداف سیاسی شده است. اما چرا؟ یکی از سوالات مطرح در اذهان عمومی این است که سوئد چرا در این پرونده عدالت را بدین گونه ذبح می کند؟!

سوئد طی سالهای گذشته از گروهک های تروریستی حمایت کرده

بطور قطع حمایت سوئد از گروهک های تروریستی را می توان از مهمترین دلایل این واقعه دانست. سوئد همواره یکی از کشورهایی بوده که در طول سالهای گذشته از گروهک های تروریستی به طرق مختلفی حمایت کرده است.

حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال تروریست دست پروده سرویس اطلاعاتی همین کشور بود که هدایت و مسئولیت چندین عملیات تروریستی در ایران از جمله حمله معروف تروریستی به رژه نظامی اهواز را در کارنامه خود داشت. بازداشت حبیب اسیود و ناکامی سوئد در تبادل این تروریست منجر به این شد که مسیر این پرونده در شیب تندی قرار بگیرد که در نهایت به قربانگاه عدالت ختم شود.

دستگاه قضایی سوئد گرچه مدعی حمایت از حقوق بشر است اما بسیاری از حقوقدانان و کارشناسان معتقدند که این دستگاه به وضوح دادگاه حمید نوری را بر اساس منافع گروهک تروریستی منافقین طراحی و اجرا کرد و دست به اقداماتی زد که جز بی آبرویی برای این کشور هیچ نداشت.

روند رسیدگی به پرونده حمید نوری در طول ۴ سال گذشته بقدری ناعادلانه برگزار شد که حتی وزیر سابق دادگستری این کشور هم نتوانست سکوت کند و اعلام کرد که آبروی دستگاه قضایی سوئد در روند رسیدگی به پرونده حمید نوری در عرصه بین المللی کاملا از بین رفته است.

از بین بردن ادله، انجام ندادن تحقیقات از سوی دادستان سوئد، دسترسی نداشتن حمید نوری به ادله، بازجوی منافقین از نوری، مانع تراشی سوئد در مسیر حضور شاهدان حمید نوری، تهدید شاهدان به بازداشت و تبلیغات رسانه‌ای گسترده علیه حمید نوری از جمه موارد نقض دادرسی عادلانه در پرونده حمید نوری به شمار می‌روند که همگی با خواست و طراحی منافقین و با همراهی کامل سیستم قضایی این کشور با این گروهک تروریستی انجام گرفت. گروهکی که علیه مردم کشورمان دست به جنایات و خیانت های بزرگی زده است، از جمله ترور هزاران ایرانی بیگناه از کودک ۳ ساله تا پیرمرد ۸۹ ساله که تنها یکی از برگ های پرونده سیاه منافقین است. با این وجود دولت سوئد که مدعی حمایت از حقوق بشر بوده، به قاتلان هزاران ایرانی دست دوستی و همکاری داد تا آنها را در رسیدن به هدف اصلی خود در این پرونده یعنی محاکمه جمهوری اسلامی برساند.

حکمی براساس ادعاها و سندسازی های مضحک

در بخشی از حکم دادگاه تجدید نظر سوئد که روز گذشته صادر شد، حمید نوری به ۲۴ فقره قتل محکوم شده است! قتل هایی که برای آن هیچگونه سندی وجود نداشته و تنها بر اساس ادعا و سندسازی مضحک منافقین که خود حتی از داعش در برخی جنایات و اقدامات تروریستی پیشی گرفته اند، محکوم شده است. دشمنی سوئد با جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان پیش از این در موارد گوناگونی ثابت شده است و صدور حکم حبس ابد برای شهروند بیگناه کشورمان، برگی دیگر بر خباثت و دشمنی این کشور با مردم ایران بوده است. بسیاری از کارشناسان حقوقی معتندند این بی عدالتی و همدستی و همراهی با تروریست ها جز بی آبرویی برای این کشور در عرصه بین المللی نخواهد داشت.

در ادامه تصویر حکم صادره دادگاه سوئد علیه حمید نوری آمده است:

حمید نوری قربانی بازی مشترک سوئد و منافقین

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    این حمید نوری با محمد نوری نسبت دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس