کد خبر 1557514
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
توضیحات ستایشی درباره پرونده تخلف واردات چای

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم دادگاه تجدیدنظر سوئد برای «حمید نوری» را فاقد وجاهت قانونی می‌دانیم.

به گزارش مشرق، سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با صدور حکم حبس ابد حمید نوری در سوئد گفت: برای ما که بیش از ۴ سال است پرونده پر مظلومیت و اجحاف علیه وی را مشاهده کردیم، صدور این حکم‌ناعادلانه گرچه مایه تأسف شد، اما قابل پیش بینی بود.

ستایشی گفت: این حکم خشن و خلاف حقوق مصرح بین المللی به وضوح نشان داد سیستم قضائی سوئد کاملاً توسط تروریست‌های نشان دار بین المللی شناسایی و مورد طمع قرار گرفته و به جای رسیدگی عادلانه، بر اساس دستورالعمل از پیش تعیین شده، جانبداری از تروریسم را در قالب نادادگاه تعقیب می‌کرد و بر همین اساس حتی اجازه حضور یک نفر از شهود تعیین شده توسط آقای نوری را در یکی از جلسات دادگاه صادر نکردند.

ستایشی عنوان کرد: حتی در اقدامی عجیب، شهود آقای نوری را تهدید به بازداشت کردند، اما روند خطرناک و غیرقانونی که دولت و دستگاه قضائی سوئد تحت فشار و تأثیر منفورترین گروهک‌های تروریستی در پرونده آقای نوری دنبال کرد، پیام‌های روشنی در ضدیت با حقوق بشر و ملت ایران به مردم و کشور ما ارسال کرد. این پیام‌ها در جای خود واکنش سریع و قاطعی در پی خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: پیش از این به صراحت اعلام کرده بودیم که هیچ حکمی جز حکم تبرئه در مورد اثبات بیگناهی آقای نوری را به رسمیت نخواهیم شناخت. امروز نیز اعلام می‌کنیم این جفای آشکار و این ظلم را فاقد وجاهت قانونی و حقوقی و زیر پا گذاشتن منشور حقوق بشر ارزیابی می‌کنیم. نگهداری ۵۰ ماهه آقای نوری در سلول تنگ انفرادی، عدم دسترسی وی به اولیه‌ترین حقوق زندانی از جمله پزشک، عدم اجازه نسبت به دفاع آزادانه به گونه‌ای که موجب حیرت همگان را فراهم کرده نشانه عدم دادرسی عادلانه و عدم کفایت قضائی سیستم قضائی سوئد است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: اینکه ۱۸ ماه پس از بازداشت برنامه ریزی و از پیش طراحی شده نوری تازه متن کیفرخواست علیه وی داده و به دادگاه ابلاغ شود خود گواه دیگری است که در این سیستم ابتدا حکم صادر شده است و سپس صورتک نامتجانس حقوقی برای آن استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: اینجانب از دستاویز ساختن، مبتذل ساختن و سرانجام استهزای علم حقوق و فن و اصول مصرح در سیستمی به اصطلاح حقوقی و قضائی و در کشوری به ظاهر مدعی حقوق و آزادی بشر آن هم در قلب اروپا به عنوان یک مدرس دانشگاه و سخنگوی دستگاه قضا ابراز شرمساری می‌کنم. با صدور این حکم ظالمانه، ننگ ابزار قرار گرفتن حقوق و قضاوت در برابر قلدری تروریست‌ها و اهداف سیاسی دولت‌ها از پیشانی دستگاه قضائی سوئد پاک نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    شما هم بجاش دوتا سوئدی را دستگیر کنید به اتهام جاسوسی و حکم حبس ابد بدین،این راه حل اش است ،کاری داره؟؟؟ سريعا آزاد میشه، اینو دیگه یه بچه هم میدونه.
  • ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    لعنت به سیاست
  • محمد جوادی ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    با تظاهر به دیپلماسی و رعایت حقوق بین الملل نمیتوان از حقوق هم وطنان در دادگاه های کشورهای غربی مدعی آزادی های مدنی را باز پس گرفت چرا در این پنجاه ماه فشل و ترسو ظاهر شده ایم و تازه اولین دادگاه یک سوئدی برگزار کردیم طبق عرف و شرع چشم در مقابل چشم
  • رضا ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    قانون!؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس