توصیه والاس به زلنسکی: جوانان را وارد میدان نبرد کن!

وزیر دفاع سابق انگلیس مدعی شد که اوکراین برای حفظ شتاب و تمام کردن کار، باید جوانان بیشتری را در نیروهای مسلح به کار بگیرد و آن‌ها را وارد میدان نبرد کند.

به گزارش مشرق، «بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس مدعی شده کی‌یف در ضدحملات خود موفق است اما برای حفظ شتاب و تمام کردن کار باید اوکراینی‌های بیشتر و جوان‌تری را در حالی که غرب برای شکست روسیه تسلیحات در اختیارشان قرار می‌دهد، وارد میدان نبرد کند.

این ادعا در حالی است که در طول تابستان نیروهای کی‌یف نتوانستند پیشروی قابل توجهی داشته و در تلاش برای شکستن خطوط دفاعی روسیه متشکل از میدان‌های مین همچنین توپخانه سنگین و انبوه پهپادها متحمل تلفات سنگین شده‌اند. به گفته وزارت دفاع روسیه، تعداد نیروهای اوکراینی کشته شده از زمان آغاز ضدحملات از ۸۳ هزار نفر فراتر رفته است.

والاس اما معتقد است پیروزی قریب‌الوقوع است تا زمانی که دولت اوکراین نقش خود را ایفا کند. او یکشنبه در مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی «تلگراف» نوشت: متوسط سن سربازان در خط مقدم بالای ۴۰ سال است. متوجه تمایل رئیس‌جمهور زلنسکی برای حفظ جوانان برای آینده هستم اما این رویه خطر کند کردن ضدحملات نیروهای مسلح اوکراین را به همراه دارد. همانند کاری که بریتانیا در ۱۹۳۹ و ۱۹۴۱ انجام داد، شاید زمان ارزیابی مجدد مقیاس بسیج اوکراین فرا رسیده است.

«سرگی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفته چنین تلفات سنگینی نتیجه اقدام کی‌یف در فرستادن سربازان آموزش‌ندیده در «حملات و کشتار بی‌معنی» است. وی افزود اقدامات غرب و سرسپردگان آن‌ها در کی‌یف فقط اوکراین را به سمت خودنابودی سوق می‌دهد.

والاس در ژوئیه در گزارشی به پارلمان، اوکراین را «آزمایشگاه نبرد» برای ارتش انگلیس خوانده بود. وی در ادامه مقاله جدید خود مدعی شد: بیایید برای یک روز هم مکث نکنیم. جهان در حال تماشاست تا ببیند آیا غرب اراده ایستادن برای ارزش‌های ما و سیستم مبتنی بر قانون را دارد. کاری که اکنون برای اوکراین می‌کنیم، مسیر امنیت ما را در سال‌های آینده مشخص می‌کند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین یکشنبه در یک سخنرانی از پیش ضبط شده، یک روز بعد از حذف کمک‌ها برای اوکراین از لایحه بودجه موقت تصویب شده در کنگره آمریکا، مدعی شد هیچ چیز جنگ اوکراین با روسیه را تضعیف نمی‌کند.

کنگره آمریکا در حالی روز یکشنبه با تصویب یک لایحه بودجه ۴۵ روزه، موقتا جلوی تعطیلی سازمان‌های دولت این کشور را گرفت که کمک‌ها برای اوکراین را از این بودجه حذف کرد. بعد از آن، «اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین گفت: دولت اوکراین فعالانه در حال کار با شرکای آمریکایی خود است تا اطمینان حاصل کند تصمیم جدید بودجه‌ای ایالات متحده که طی ۴۵ روز آینده تدوین خواهد شد، شامل بودجه جدید برای کمک به اوکراین است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه درست اندکی پس از آن‌که کنگره لایحه بودجه فدرال را به تصویب درآورد، گفت: «ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم که حمایت آمریکا از اوکراین قطع شود». بایدن ماه گذشته به زلنسکی اطمینان داد علیرغم مخالفت‌های برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه، حمایت قاطع ایالات متحده از جنگ برای عقب راندن سربازان روسیه حفظ می‌شود.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌ تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 2
    دیگه جوانی نمونده جز مشتی کوکایین کشته شدگان اوکراین و جنسهای غیر ناب و ناب و منقلهایشان در وسط زمینهای هر دو کشور ...
  • ساس IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    نرکشی ماکیاولیستی گلوبالیستها و مادینه سازی فمینیستی و کاپیتالیستی در جامعه اوکراین همه نقشه ی جهان سیاست غربی است
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    میخان یک مشت بچه گربه را باد کنند بفرستن
  • هاتف IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 3
    باید هرچه زودتر بقیه جوانان اوکراینی رو به دم تیغ سپرد تا سریعتر از شر این جماعت غربگدای صهیونیسم راحت بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس