آمریکا دست به دامن چین شد

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که از چین خواسته است با توجه به نفوذش، از ایران بخواهد به حمایت از انصارالله یمن پایان دهد.

به گزارش مشرق، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن با بیان اینکه کمک پکن برای پایان دادن به حملات گروه‌های مسلح یمنی "مفید" باشد، افزود: ما می‌دانیم چین دارای نفوذ بیشتری در تهران است و می‌تواند با مقامات عالی این کشور گفت وگو کند.

این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: ما از چین خواسته‌ایم از نفوذ خود استفاده کرده و از ایران بخواهد به حمایت‌های خود از حوثی‌ها (انصارالله) پایان دهد.

این سخنگوی دولت بایدن مدعی شد: ایران بدون شک تجهیزات، توانایی‌ها و تسلیحات مورد نیاز حوثی ها (انصارالله) را تامین می‌کند و آنها با استفاده از این امکانات به حملات خود ادامه می‌دهند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که در سفر به منطقه غرب آسیا به سر می‌برد، اعلام کرده است: یک ائتلاف چندملیتی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است.

وی در خصوص کشورهای عضو این ائتلاف خودخوانده، افزود: این ائتلاف علاوه بر آمریکا، شامل انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل است که کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف اقدام به گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن می‌کنند.

آستین مدعی شد: تشدید تنش از سوی حوثی‌های یمن (انصارالله) جریان آزاد تجارت را تهدید و قانون بین‌الملل را نقض می‌کند.

این ادعای آستین در باره تهدید تجارت آزاد در دریای سرخ در حالی مطرح شده است که انصارالله یمن در اعتراض به کشتار زنان و کودکان غزه توسط رژیم اسرائیل اقدام به توقیف و ممانعت از عبور کشتی‌ها به مقصد سرزمین‌های اشغالی فلسطین کرده و هشدار داده است که این روند را تا زمان قطع سرکوب و اعلام آتش بس ادامه خواهد داد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با خبرنگاران، انصارالله یمن را به باج گیری در دریای سرخ متهم کرد و افزود: عملیات چندملیتی به رهبری آمریکا برای مقابله با حملات حوثی‌ها (انصارالله) در دریای سرخ خواهد بود و ما اکنون در حال بررسی وضعیت حوثی‌ها هستیم اما هنوز تصمیمی در مورد معرفی آنها (انصارالله) به عنوان یک سازمان تروریستی نگرفته‌ایم.

این سخنگوی دولت دموکرات جو بایدن ادعا کرد: ایالات متحده آمریکا و شرکای آن هر کاری که لازم باشد برای محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ انجام خواهند داد.

کربی اضافه کرد: نیروی ویژه دریایی یک ابتکار امنیتی چند ملیتی است که نظارت دریایی و دفاع از کشتی‌ها را انجام می‌دهد.

وی گفت: کشتی‌ها و هواپیماهای کشورهای متقاضی به نیروهای ما در دریای سرخ می‌پیوندند. پیوستن به نیروی ویژه داوطلبانه است و هر کشور میزان مشارکت خود را تعیین می‌کند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین اعلام کرد که واشنگتن معتقد است هنوز حدود ۸ آمریکایی در بازداشت حماس هستند.

این در حالی است که دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای درباره اعلام تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا گفت که هدف این ائتلاف تشویق رژیم صهیونیستی است تا به جنایات وحشیانه خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد.

در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن آمده است: ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ، صرفا برای حمایت از رژیم صهیونیستی و کشتی‌های اسرائیلی است و این ائتلاف بخش جدایی ناپذیر از تجاوز به مردم فلسطین، غزه و امت عربی و اسلامی است.

انصارالله یمن تصریح کرده است: ائتلاف آمریکا با حقوق بین‌الملل در تناقض است و در حمایت از کشتیرانی نیست بلکه در پی نظامی کردن دریای سرخ به سود (رژیم) اسرائیل است.

این بیانیه می‌افزاید: جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی را یک وظیفه انسانی و اخلاقی می‌دانیم و هدف از آن شکست محاصره غزه است و تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای جهان نیست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 0
    اینا بخوان کشور ها رو تحریم میکنن که نتونم تجارت آزاد انجام بدن. اون موقع بد نیست الان که یمن داره اینکار رو می‌کنه گریه شون گرفته. تجارت آزاد برای خودشون خوبه برای بقیه جیز
    • ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      امریکا بدون شک تجهیزات، توانایی‌ها و تسلیحات مورد نیاز صهیون ها (انصارالشیطان) را تامین می‌کند و آنها با استفاده از این امکانات به جنایات خود علیه بشریت ادامه می‌دهند.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ با کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
  • ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    وقتی پای منافع ملی وسط باشه ایران حرف چین روی یخ مینویسه
  • ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 0
    خب شما هم دست از حمایت رژیم صگیونیستی بردارین!!!!!!
  • ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    نه که خیلی حال داده به چین ، حالا درخواست هم داره ، نبفهم 😵👺
  • صحیح ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    چین مگه دامن داره؟ دامن باید چین داشته باشه
  • م ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    ایی نمی فهمه چی میگه کشتن غیر نظامیان تخریب بیمارستان زنده بگور مجروحان کشتار نوزدان نقض چیه مردک ابله آستین جنایتکار
  • ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    اولا یک چرا من هر چی اینجا نسیم آنلاین یا فرهیختگان می نویسم در بین اپوزیسیون هم هست دو الان دارم از شبکه چهار در باره جنگ استقلال آمریکا یک سریال می بینم که متهمین در دادگاه حاضر نشدند از خودشون دفاع کنند .جالبه در زمان دادگاه منافقین
  • ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    دیوانه است. از کجا معلوم چین طرفدار کشتن مردم غزه باشه که چنین خواسته ای داری؟ خود شفیتگی بالایی دارند. اگر تو وجدان نداری دلیل نمیشه کس دیگری هم نداشته باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس