ماموریت غیرممکن؛ ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن

رسانه‌های آمریکایی به چالش‌های نیروی دریایی طی تقابل با صنعاء در دریای سرخ پرداخته و نوشتند که این «ماموریتِ غیرممکن»، ضعف‌های واشنگتن را بیشتر نشان خواهد داد.

به گزارش مشرق، مجله آمریکایی نیوزویک نوشت که حملات فزاینده یمن در دریای سرخ دردسر جدیدی را برای نیروی دریایی آمریکا ایجاد می‌کند، ارتش با انتخاب‌های دشواری در مورد نحوه واکنش به امواج حملات روبه‌رو خواهد شد.

«واشنگتن باید بین حضور در نقاط مختلف دنیا و حمایت از اسرائیل تعادل برقرار کند؛ نیروی دریایی آمریکا نمی‌تواند همه جا حضور داشته باشد و متر به متر دریا را ایمن کند» این اظهارات محقق موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، فابیان هینز، در گفت‌وگو با نیوزویک است.

ماموریت غیرممکن؛ ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن

پالتیکو نشریه دیگر آمریکایی می‌گوید که پنتاگون بیش از هر چیز نگران هزینه رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمنی است. در حالی که نیویورک‌تایمز به جنبه دیگری از ضعف‌های این ائتلاف اشاره و غیاب کشورهای مهم عربی در آن را «چالش قابل توجه» توصیف می‌کند.

ماموریت غیرممکن؛ ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن

این تحلیل‌ها در حالی منتشر می‌شود وزیر دفاع آمریکا لوید آستین سه روز پیش به تل‌آویو رفت و از آنجا تشکیل ائتلاف دریایی منطقه‌ای برای مواجهه با ارتش یمن را اعلام کرد؛ ائتلافی که از همان ابتدا با عدم همراهی کشورهای عربی، ضعف خود را نشان داد.

پایگاه خبری «الخلیج» با اعلام عدم انضمام چند کشور مهم منطقه نوشت که «عربستان خواهان یک تقابل دیگر با یمن نیست، امارات به کارآیی این ائتلاف اعتقاد ندارد و مصر هم ماهیت آن را نمی‌پذیرد».

ماموریت غیرممکن؛ ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن

در تل‌آویو اما فریاد ترس و نگرانی اسرائیل از عملیات‌های صنعاء در رسانه‌های عبری همچنان بالاست. روزنامه هاآرتص امروز طی گزارشی نوشت که «دو هفته است هیچ کانتینری از طریق دریا به سواحل اسرائیل نرسیده و انتظار داریم این روند تا چهار هفته آینده ادامه پیدا کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    والله غیرت و شجاعت در برابر انصارالله کم آورده است
  • ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 2
    اگه فقط بندر حدیده بمباران بشه حوثیا دیگه به غذا دسترسی نخواهند داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس