سالیوان درباره اداره غزه با محمود عباس دیدار می‌کند

مقامات آمریکایی می‌گویند که مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز جمعه با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره اداره نوار غزه دیدار و رایزنی می‌کند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال داشتن نقشی در غزه هستند و این مساله‌ای است که آمریکاییها قرار است با آنها رایزنی کنند.

این اظهارات درحالیست که محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات، حماس را بخشی از موزائیک سیاسی فلسطین خوانده و تاکید کرده است که حماس از فلسطین حذف شدنی نیست و رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌تواند این گروه را از فلسطین حذف کند.

براساس گزارش رویترز، این اظهارات پس از آن مطرح شده که گفته می‌شود جیک سالیوان احتمالا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در رام الله دیدار خواهد کرد. این دیدار قرار است امروز جمعه انجام شود.

یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفت که سالیوان درباره «تلاش‌های جاری برای بازسازی و احیای» تشکیلات خودگردان و مهار «خشونت شهرک‌نشینان افراطی» علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی با عباس رایزنی خواهد کرد.
سالیوان که روز پنج شنبه به اراضی اشغالی سفر کرده و با مقامات رژیم صهیو نیستی از جمله وزیر جنگ این رژیم دیدار کرد گفته که حاکمیت کرانه باختری و نوار غزه باید تحت یک «تشکیلات خودگردان فلسطینی ترمیم شده» به هم متصل شوند.

یک رسانه نزدیک به منابع اسرائیلی و آمریکایی گزارش داده مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جلسه روز پنج شنبه خود با کابینه جنگی اسرائیل خواستار اتمام «مرحله شدید جنگ» در غزه طی چند هفته آینده شده است.

پایگاه آکسیوس نوشته دولت جو بایدن از پاسخ اسرائیل به حمله ۷ اکتبر حمایت کرده و مخالفتی با هدف اعلام‌شده تل‌آویو برای نابودی حماس در غزه اعلام نکرده است اما کاخ سفید برای اتمام این جنگ تحت فشارهای فزاینده‌ای از سوی محافل داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 1
    محمود عباس میخواهد با قاتلان کودکان فلسطینی ملاقات کند ؟ مگر غیر از این است که کودکان فلسطینی با بمب های آمریکا کشته شده اند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس