احتمال استفاده اوکراین از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی

وزارت دفاع روسیه امروز فاش کرد: اوکراین در راستای انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه روسیه، در ماه‌های اکتبر تا نوامبر مواد شیمیایی از آلمان خریداری کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالیت‌های بیولوژیکی- نظامی ایالات متحده در اوکراین حتی در میان نزدیک ترین متحدانش نیز سوال برانگیز است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: در جریان عملیات ویژه، اسنادی دال بر ماهیت خطرناک آزمایش‌های پنتاگون در اوکراین به دست آمده است.

بیانیه مذکور اضافه می‌کند: به دلیل شکست ضدحمله، نیروهای مسلح اوکراین ممکن است از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی (علیه نیروهای روسیه) استفاده کنند.

این بیانیه اضافه می‌کند: سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین در حال آماده سازی اقدام تحریک آمیز علیه روسیه با استفاده از مواد سمی هستند. اوکراین در راستای انجام اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه، در ماه‌های اکتبر تا نوامبر مواد شیمیایی از آلمان خریداری کرده است. مسکو در این خصوص هشدار می‌دهد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند که این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... و کشورهای خائن منطقه و منافقین داخلی و خارجی و کفار و مشرکین و توطئه گران و فتنه گران ...
  • ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    1 0
    بعیده همچین حماقتی کنه چون تصرف میف برای روسیه جنبه قانونی پیدا میکنه.کسی هم خیلی نمیتونه حتی در رسانه ها دفاع کنه
  • عمیر ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    4 0
    برای دفاع از سرزمین خودش حق همچین کاریو داره زنده باد اوکراین !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس