توسل دموکرات‌ها به هیلاری کلینتون برای کمک به بایدن

وضعیت نگران‌کننده انتخاباتی و عدم محبوبیت جو بایدن دموکرات‌ها را بر آن داشت تا برای برون رفت از این بحران و کمک به بایدن، دست به دامن هیلاری کلینتون شوند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری فاکس نیوز با انشار این خبر افزود: این بحران به‌قدری عمیق شده است که طبق گزارش‌ها دوکرات‌ها مجبور شدند هیلاری کلینتون را به‌عنوان یک نیروی تقویت‌کننده جهت کمک به بایدن در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴، به میدان آوردند.

بنابراین گزارش، هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، ماه گذشته از محل سکونت خود در «جرج تاون» توانسته است برای کارزار انتخاباتی جو بایدن کمکی نزدیک به یک میلیون دلار جمع‌آوری کند.

فاکس نیوز دراین باره به‌نقل از «ان‌بی‌سی نیوز» نوشت: محبوبیت هیلاری کلینتون نزد زنان و هواداران کلیدی حزب دموکرات برای بایدن که تلاش دارد رای‌دهندگان بیشتری را به‌خود جلب کند، یک (گزینه) ارزشمند به‌شمار می‌رود .

این گزارش انتظار دارد باتوجه به به نزدیک‌شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا، نقش کلینتون برای انتخاب دوباره بایدن پررنگ‌تر هم بشود.

درهمین حال خبرنگار فاکس نیوز نیز در این باره گفت: "اما زمانی که شما گوشی تلفن را بر می‌دارید تا از هیلاری کلینتون بخواهید به شما کمک کند، (پس در واقع) شما در یک مشکل بسیار عمیقی قرار گرفته اید."

طبق این گزارش، در نظرسنجی تازه‌ای که در مورخ ۹ دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ توسط نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» انجام شد، دریک رای گیری فرضی، دونالد ترامپ با ۴۷ درصد آرا از جو بایدن با ۴۳ درصد از آرای رای‌دهندگان، پیشتاز بود.

بنابر نتایج این نظرسنجی، ۵۳ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی گفته بودند که سیاست‌های دولت بایدن به آنها لطمه زده و دو سوم نیز وضعیت اقتصادی در دوران ریاست جمهوری بایدن را «ضعیف» و نه «خوب» اعلام کردند.

«مایکل بوشین» (Michael Bocian) تحلیلگر دموکرات در امور نظرسنجی‌ها دراین باره به فاکس نیوز گفت: رای‌دهندگان آمریکایی در حال حاضر به لحاظ اقتصادی در استرس و چالش قرار دارند.

نگرانی دموکرات‌ها از عملکرد ضعیف کارزار انتخاباتی بایدن در ایالت‌های حساس

درحالی فاکس نیوز و ان‌بی‌سی نیوز از کمک هیلاری کلینتون در کارزار انتخاباتی جو بایدن خبر می‌دهند که مقامات و کارشناسان راهبردی حزب دموکرات آمریکا به‌شکل فزاینده‌ای نگران عملکرد کارزار انتخاباتی جو بایدن در ایالت‌های حساس و کلیدی کشور و نیز کُندی عملکرد رئیس‌جمهوری در ایجاد زیرساخت‌های لازم در این ایالت‌ها هستند؛ موضوعی که گفته می‌شود تلاش وی برای رقابت با دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان را بطور بالقوه‌ای تضعیف می‌کند.

به نوشته تارنمای خبری پولیتیکو، مصاحبه با بیش از ۱۲ نفر از مقامات دموکرات و کارشناسان علوم راهبردی این حزب در ایالت‌های به‌اصطلاح «میدان جنگ» در آمریکا- که بیشتر آنها خواستند نامشان فاش نشود- نشان داد که تعلل بایدن در معرفی کارمندان کارزارهای انتخاباتی در این ایالت‌های تاثیرگذار در انتخابات، وی را با چالش بیشتری در ایجاد پویایی در بین رای‌دهندگان کلیدی از جمله لاتین‌تبارها و آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار مواجه خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس