تغییر موضع گسترده رای‌دهندگان سیاه‌پوست آمریکا نسبت به ترامپ و بایدن

یک پنجم از رای‌دهندگان سیاه‌پوست آمریکایی به «یک نفر دیگر» به جای ترامپ یا بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا فکر می‌کنند.

به گزارش مشرق، یکی از معتبرترین نظرسنجی‌های انجام گرفته شده از رای‌دهندگان رنگین‌پوست در آمریکا نشان می‌دهد، جایگاه «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور در بین جامعه رای‌دهندگان سیاه‌پوست به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در سبد رای بایدن در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ رو به تزلزل و کاهش است.

به گزارش «پولیتیکو»، طبق نتایج نظرسنجی مذکور، مخالفت شدیدی از سوی رای‌دهندگان سیاه‌پوست آمریکایی نسبت به بایدن شکل گرفته است که این موضوع حمایت از وی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را در بین گروه با مشکل مواجه می‌سازد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، از هر ۵ سیاه‌پوست آمریکایی، ۱۷ درصدشان عنوان کرده‌اند که به جای بایدن، به«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا رای خواهند داد. در میان ۲۰ درصد پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی هم عنوان کرده‌اند، به فرد دیگری غیر از بایدن یا ترامپ رای می‌دهند.

نظرسنجی مذکور در دانشگاه شیکاگو با حضور ۳ هزار و ۴۴۸ رای‌دهنده از تاریخ ۸ نوامبر تا ۳۰ نوامبر در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا برگزار شد. با وجود آنکه بزرگسالان سیاه‌پوست بیشتر از هر گروه نژادی دیگری در این نظرسنجی از بایدن حمایت کردند اما درصد حمایت از رئیس‌جمهور در میان اعضای این گروه هم تنها ۶۳ درصد عنوان شد که در مقایسه با میزان حمایت‌هایشان در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بسیار کمتر است.

موضوعی که نشان‌دهنده جهش قابل توجه جایگاه ترامپ در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست آمریکا است. این در حالی است که طبق یافته‌های آسوشیتدپرس ترامپ در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا تنها ۸ درصد از حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست را به دست آورد اما حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست از بایدن در جریان این انتخابات به ۹۱ درصد رسید.

طبق نتایج این نظرسنجی تنها ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان در تمامی گروه‌های نژادی عنوان کرده‌اند که اگر انتخابات همین امروز برگزار شود، از رئیس‌جمهور فعلی آمریکا حمایت خواهند کرد در حالی که این رقم برای رای‌دهندگان آمریکایی آسیایی‌تبار ۵۷ درصد عنوان شده است.

در این میان درصد حمایت رای‌دهندگان لاتین از بایدن ۴۲ درصد و رای‌دهندگان سفید پوست از وی نیز ۴۴ درصد عنوان شده است. با این حال جهش حمایت از ترامپ در میان آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در این نظرسنجی چشمگیر بوده است و نشان‌دهنده جایگاه ضعیف بایدن در مین این گروه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس