کد خبر 1517778
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
مسکو: منابع نظامی اوکراین رو به اتمام است

وزیر دفاع روسیه با تأکید بر این‌که منابع نظامی اوکراین رو به اتمام است، گفت که ممکن است ارتش روسیه در صورتیکه مجبور شود، از مهمات خوشه‌ای استفاده کند.

به گزارش مشرق، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس یازدهم مسکو درباره امنیت بین‌المللی تصریح کرد که نتایج اولیه حملات ارتش اوکراین علیه مواضع روسیه نشان می‌دهد که منابع نظامی اوکراین تقریباً به اتمام رسیده است.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش کرد، وزیر دفاع روسیه با اشاره به وضعیت منابع نظامی ارتش اوکراین گفت: «نتایج مقدماتی دشمنی‌ها و خصومت‌ها نشان می‌دهد که منابع نظامی اوکراین تقریباً‌ تمام شده است».

وی تصریح کرد که ایالات متحده تحت شعار حمایت از کی‌یف، در حال پاکسازی ذخایر نظامی شرکای خود در مناطق مختلف جهان است.

شویگو سپس دنباله‌روی اروپا از سیاست‌های ایالات متحده را مثال زد و گفت: « سیاست دفاعی در اروپا کاملاً تابع منافع ایالات متحده است».

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد: «در حقیقت، بازار محصولات مجتمع نظامی-صنعتی آمریکادر حال پاکسازی است» و شرکای آمریکا مجبورند که پول زیادی را به ایالات متحده برای دریافت تسلیحات جدید پرداخت کنند و با محدود کردن حاکمیت در حوزه امنیتی موافقت کنند.

شویگو در بخشی از سخنان خود به برتری ارتش روسیه در مقابل ارتش اوکراین اشاره کرد و گفت: « در حال حاضر، هیچ تجهیزات آسیب ناپذیری در مقابل قدرت سلاح‌های روسی در میدان نبرد وجود ندارد. در موارد زیادی، حتی تجهیزات ساخت شوروی از نظر کیفیت از مدل غربی پیشی گرفته است».

وی همچنین با انتقاد از استفاده اوکراین از مهمات خوشه‌ای گفت: « روسیه در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین از مهمات خوشه‌ای استفاده نکرد اما این تصمیم قابل تجدیدنظر است».

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    از اول جنگ داری همین رو میگی تروریست روسی
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    توکل بر خدا کنند پیروز میشوند.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    خوش بحال تو
  • عمیر IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    اینکه مهماتشون داره تموم میشه روزنامه مشرق بهت گفته؟ 😳

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس