کد خبر 1555277
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
زلنسکی: تاخیر در کمک به اوکراین به نفع پوتین است

رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفر به آمریکا و در راستای تلاش برای تداوم جلب حمایت‌های این کشور در جنگ با روسیه عنوان کرد هر گونه تاخیر در کمک به اوکراین «به نفع پوتین» است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفر اخیرش به آمریکا برای مذاکره با مقامات آمریکایی جهت درخواست برای تداوم حمایت‌های نظامی این کشور عنوان کرد هر گونه تاخیر در ارائه کمک‌های آمریکا به اوکراین می‌تواند به نفع پوتین باشد.

به گزارش الجزیره، زلنسکی در هنگام بازدید از واشنگتن‌دی‌سی بار دیگر خواستار ادامه کمک‌های آمریکا برای مبارزه با نیروهای روسیه و اخراج آنها از خاک اوکراین شد.

زلنسکی در دیدار با سربازان دانشگاه دفاع ملی آمریکا عنوان کرد، اوکراین به مبارزات خود برای بیرون راندن نیروهای روسی از این کشور ادامه خواهد داد. وی در دفاع از مواضعش عنوان کرد: ما تسلیم نخواهیم شد و می دانیم که باید چه بکنیم و شما می‌توانید روی اوکراین حساب کنید. ما هم امیدوار هستیم بتوانیم روی کمک شما حساب کنیم.

رئیس‌جمهور اوکراین در بخشی از صحبت‌هایش به ماجرای اختلاف میان نمایندگان کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا برای تداوم حمایت‌های نظامی از اوکراین اشاره کرده و اظهار کرد تنها کسی که از این ماجرا بهره می‌برد، پوتین و همراهان بیمارش هستند.

زلنسکی و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا استدلال کرده‌اند که هر گونه کمک به اوکراین برای مقاومت در برابر تهاجم روسیه که در فوریه سال ۲۰۲۲ آغاز شد، به نفع هر دو کشور است. از همین جهت سفر وی درست پیش از رای‌گیری مهم کنگره آمریکا برای ارائه کمک‌های امنیتی بیشتر به اوکراین انجام می‌شود.

در حالی که ایالات متحده در ابتدا به جمع‌آوری و تشویق کشورهای غربی جهت حمایت از اوکراین کمک می‌کرد با این حال با فرسایشی شدن جنگ و عدم وجود نشانه‌ای مبنی بر پیشروی اوکراین در آن منجر به بروز اختلافات سیاسی زیادی در داخل آمریکا برای تداوم این روند شد.

اگرچه حمایت‌ها از اوکراین هنوز قابل توجه است، با این حال هم در اروپا و هم در ایالات متحده آمریکا برخی از قانون‌گذاران جناح راست به دنبال محدود کردن یا قطع ادامه کمک‌ها به این کشور هستند. حامیان اوکراین شکل‌گیری این تردید را جهت حمایت از این کشور تنها به نفع دولت روسیه عنوان می‌کنند.

کنگره آمریکا از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین نزدیک به ۱۱۰ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین را تصویب کرده است با این حال از زمانی که حزب جمهوری‌خواه اکثریت مجلس نمایندگان را در ماه ژانویه به دست آورد، دیگر بودجه جدیدی برای اوکراین تصویب نشده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    1 0
    بیبن خودشو کشورش و به چنان وضعیت تحقیر آمیزی دچار کرده‌ که مجبوره هر روز التماس و گدائی کنه
  • ایرانی ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    آمریکایی‌ها وقتی در خطر باشند زنهای خود را هم قربانی می‌کنند چه برسد به متحدینش باشد که درس عبرت برای کاسه لیسان غربی باشد
  • عمیر ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 0
    زلنسکی قهرمان درود بهت درود بر شرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس