کد خبر 1555597
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری مصر

رسانه‌های مصری با توجه به شمارش آرای رأی دهندگان در ۵۵ کمیته عمومی، نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری مصر را اعلام کردند که از پیشتازی «عبدالفتاح السیسی» حکایت دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه مصری «اخبار الیوم» اعلام کرد که مشاوران و رؤسای ۵۵ کمیته عمومی در تعدادی از استان‌های این کشور نتایج اولیه شمارش آرا را اعلام کردند.

بر اساس آرای اعلام شده، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور کنونی مصر ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۱۱۴ رأی را در این ۵۵ کمیته کسب کرده و پیشتاز رقابت است.

این تعداد رأی السیسی در حالی است که «فرید زهران» نامزد حزب دموکراتیک اجتماعی مصر که نزدیک‌ترین رقیب او فقط ۲۱۷ هزار و ۸۹۲ رأی به دست آورد و «حازم عمر» رئیس حزب مردمی خلق با ۲۸۴ هزار و ۵۴ رأی و «عبدالسناد یمامه» رئیس حزب الوفد ۲۰۸ هزار و ۶۴۸ رأی به دست آوردند.

در واکنش به اعلام نتایج، ستاد انتخاباتی «فرید زهران» نارضایتی عمیق خود را از ممانعت از حضور عوامل دفتر انتخاباتی خود در روند شمارش آرا در تمام کمیته‌های فرعی در سراسر مصر ابراز کرد.

از سوی دیگر، حازم بدوی رئیس کمیته ملی انتخابات مصر مدعی شد که انتخابات ریاست جمهوری مصر شاهد حضور گسترده مردم بود و انتخابات کاملاً رضایت‌بخش و بدون مشکل پیش رفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس