کد خبر 1553129
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
بی اعتمادی اسرای صهیونیست به ارتش رژیم صهیونیستی

یک اسیر آزاده شده صهیونیستی گفته است که ترس ما از این بود که اسرائیل ما را به قتل برساند!

به گزارش مشرق، یک اسیر آزاده شده صهیونیستی در سخنانی گفته است که ترس ما از این بود که ارتش اسرائیل ما را به قتل برساند!

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از این زن اسیر آزاد شده از غزه گفته است: «هر روز که در اسارت سپری می‌شد، برای ما بسیار سخت و دشوار بود، من در خانه‌ای بودم وقتی بمباران اطراف آن آغاز شد، در تونلی نشسته بودیم و بسیار ترسیده بودیم، نه از اینکه حماس ما را به قتل برساند، بلکه از اینکه ارتش اسرائیل ما را به قتل برساند و بعد از آن خواهد گفت که حماس شما را به قتل رسانده است.»

همچنین هاآرتص نیز به نقل از یکی از اسرای زن آزاد شده در غزه عنوان کرد: «همسرم به یکی از تونل‌ها در غزه برده شد آن وقت شما از غرق کردن این تونل‌ها سخن می‌گوئید؟»

از طرف دیگر اختلافات میان مقامات صهیونیستی بالا گرفته است و شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روز گذشته «هرتزی هالیوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هنگام ورود به نشست کابینه جنگ مورد بازرسی مأموران امنیتی دفتر بنیامین نتانیاهو قرار گرفته است تا دستگاه ضبط صدا با خود وارد جلسه نکند.

بنا بر اعلام این شبکه، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با این مساله مخالفت و خشم خود را اعلام کرده است و حتی این مساله را با ناراحتی در نشست کابینه جنگ مطرح کرده است.

«یواو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در سخنانی ادعا کرده است: «اجازه توقف جنگ را نداریم و تنها اقدام مشروع ادامه جنگ تا نابودی حماس است. به بازگرداندن گروگان‌ها بدون هرگونه استثنایی پایبندیم و برای این منظور نهایت تلاشمان را خواهیم کرد. اگر در این جنگ پیروز نشویم، دیگر زندگی برایمان در این منطقه ممکن نخواهد بود. توسل به زور کار پلیس، ارتش و اطلاعات است و کس دیگری حق مبادرت به آن را ندارد.»

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اعتراف کرد که در جریان نبرد غزه با مبارزان حماس وارد درگیری‌های تن به تن شدیم.

به گفته این مقام اشغالگر، از آغاز جنگ غزه بیش از ۲۰ هزار نقطه را در نوار غزه مورد حمله قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «نیروهای ما به جلو حرکت می‌کنند و اکنون درگیری‌های شدیدی در جبالیا، شجاعیه و خان یونس در جریان است و خانواده‌های ۷ نظامی را که امروز در عملیات زمینی در غزه کشته شدند، در جریان قرار دادیم.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که ۱۳۸ اسرائیلی هنوز در غزه اسیر هستند.

«لوئیس مورنو اوکامپو»، دادستان ارشد سابق دیوان بین المللی کیفری نیز ضمن تأیید نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسرائیل، صراحت برخی مقامات اسرائیلی در ابراز نیت خود درباره کشتار فلسطینیان را به باد انتقاد گرفت. دادستان دیوان بین‌المللی کیفری گفت: «محاصره غزه به خودی خود، جنایت علیه بشریت و یک نسل‌کشی است!»

همزمان، «لیو وردکار»، نخست وزیر ایرلند در سخنانی اظهار داشت که بمباران اسرائیلی مستمر علیه نوار غزه نتایج معکوسی خواهد داشت و اسرائیل را ناامن‌تر خواهد ساخت.

وی افزود که اسرائیل شاید پیروزی نظامی به دست آورد اما در درازمدت به شکست راهبردی از لحاظ امنیتی تبدیل خواهد شد.

همچنین وزارت خارجه آمریکا آمریکا اعلام کرده است که اعمال خشونت‌بار «اسرائیل» موجب حمله ۷ اکتبر جنبش حماس شد و بر این اساس بر «اسرائیل» فشار می‌آوریم تا خشونت‌ها در کرانه باختری را متوقف کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس