بهای سنگینی در غزه با کشته شدن نیروهایمان می‌پردازیم

نتانیاهو در سخنانی گفت که بهای سنگینی را در جنگ غزه با کشته شدن نیروهایمان می‌پردازیم.

به گزارش مشرق، کنفرانس خبری مشترک کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با مشارکت «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر و وزرای فعلی و سابق جنگ یعنی «یوآو گالانت» و «بنی گانتز» برگزار شد.

در این نشست، بنیامین نتانیاهو گفت: «نیروهای ما در خان یونس طبق برنامه در حال نبرد هستند. با خانواده‌های گروگان‌ها دیدار کردیم و برای بازگرداندن آن‌ها از غزه هر کاری خواهیم کرد. به دنبال بازگرداندن همه گروگان‌های نظامی و غیرنظامی خواهیم بود. از طریق عملیات زمینی موفق به بازگرداندن ۱۱۰ نفر از آن‌ها شدیم و این راه بازگرداندن بقیه گروگان‌ها خواهد بود.»

نتانیاهو همچنین افزود: «جبالیا و خان یونس را محاصره کردیم و هیچ مکانی نیست که نتوانیم به آنجا برسیم و نیروهای ما رو در رو می‌جنگند. بهای سنگینی را در این جنگ با کشته شدن نیروهایمان می‌پردازیم. به خانواده‌های گروگان‌ها می‌گویم ما با هم می‌جنگیم و کار را یکسره می‌کنیم و حماس را نابود کرده و گروگان‌ها را بازمی‌گردانیم. غزه باید خلع سلاح شود و تنها ارتش اسرائیل قادر به تحقق این امر است نه نیروهای بین‌المللی. تنها راه پایان جنگ، وارد کردن ضربه سنگین و قاطع به حماس است و از جهانیان می‌خواهم برای تحقق این هدف در کنار ما باشند.»

نخست وزیر جنجالی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که «هدفی مشترک را مشخص کردیم که عبارت است از بازگشت امنیت به جنوب و شمال و اقداماتی برای بازدارندگی در برابر حزب الله و پیروزی در غزه مدنظر داریم. به تأمین امینت برای ساکنان جنوب و شمال پایبندیم و از نزدیک با گالانت برای نابودی حماس و آزادی گروگان‌ها همکاری می‌کنم و بودجه‌ای به ارزش ۳۰ میلیارد دلار برای یک ماه جهت تأمین نیازهای جنگ اختصاص دادیم.»

ساعاتی پیش از این نیز، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اعتراف کرد که در جریان نبرد غزه با مبارزان حماس وارد درگیری‌های تن به تن شدیم.

به گفته این مقام اشغالگر، از آغاز جنگ غزه بیش از ۲۰ هزار نقطه را در نوار غزه مورد حمله قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «نیروهای ما به جلو حرکت می‌کنند و اکنون درگیری‌های شدیدی در جبالیا، شجاعیه و خان یونس در جریان است و خانواده‌های ۷ نظامی را که امروز در عملیات زمینی در غزه کشته شدند، در جریان قرار دادیم.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که ۱۳۸ اسرائیلی هنوز در غزه اسیر هستند.

«لوئیس مورنو اوکامپو»، دادستان ارشد سابق دیوان بین‌المللی کیفری نیز ضمن تأیید نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسرائیل، صراحت برخی مقامات اسرائیلی در ابراز نیت خود درباره کشتار فلسطینیان را به باد انتقاد گرفت. دادستان دیوان بین‌المللی کیفری گفت: «محاصره غزه به خودی خود، جنایت علیه بشریت و یک نسل‌کشی است!»

همزمان، «لیو وردکار»، نخست وزیر ایرلند در سخنانی اظهار داشت که بمباران اسرائیلی مستمر علیه نوار غزه نتایج معکوسی خواهد داشت و اسرائیل را ناامن‌تر خواهد ساخت.

وی افزود که اسرائیل شاید پیروزی نظامی به دست آورد اما در درازمدت به شکست راهبردی از لحاظ امنیتی تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا آمریکا اعلام کرده است که اعمال خشونت‌بار «اسرائیل» موجب حمله ۷ اکتبر جنبش حماس شد و بر این اساس بر «اسرائیل» فشار می‌آوریم تا خشونت‌ها در کرانه باختری را متوقف کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    5 1
    چون نیروهایش را دارد از دست می دهد می ماند ادوات جنگی و پهپادها ..
  • ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    6 1
    مرگ بیشتر صهیونیست=زندگی راحت بشریت
  • بی نام ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    هو..... ش حیوون.
  • ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    گرگ خوناشام
  • سهرابیس ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    خودتان میدنید اخرش بازنده هستین
  • سهرابیس ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    خودتان میدنید اخرش بازنده هستین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس