تلاش مقام آمریکایی برای تبرئه بایدن از همدستی با جنایات اسرائیل

یک مقام دولت آمریکا تلاش کرد کاخ سفید را از همدستی با جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه تبرئه کند.

به گزارش مشرق، در حالی که گزارش‌های مختلف حاکی است حملات سنگین رژیم اسرائیل در جنوب غزه با چراغ سبز آمریکا آغاز شده یک مقام دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده تلاش کرده کشورش را از همدستی در تلفات غیرنظامیان در غزه تبرئه کند.

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده که اسرائیل توجهی به توصیه‌های کاخ سفید برای انجام اقدامات لازم جهت کاستن از تلفات غیرنظامیان در غزه نمی‌کند.

یک مقام ارشد دولت بایدن در اظهاراتی که به نظر می‌رسد با هدف مصون نگاه داشتن آمریکا از افزایش نفرت عمومی از عملیات رژیم اسرائیل مطرح شده به سی‌ان‌ان گفت که کاخ سفید از نحوه پیشروی عملیات اسرائیل در جنوب غزه به شدت نگران است.

گزارش‌های متعدد حاکی از آن هستند که ابراز نگرانی‌های مقام‌های آمریکایی درباره افزایش شمار تلفات غیرنظامیان در غزه به دلیل نگرانی آنها از زیر سوال رفتن وجهه کاخ سفید در بحبوحه جنایت‌های اسرائیل و افزایش فشارهای بین‌المللی بر تل‌آویو است.

هفته پیش پایگاه آکسیوس گزارش داده بود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جلسه با کابینه جنگی اسرائیل هشدار داده که هر چه جنگ در غزه با شدت فعلی ادامه پیدا کند فشارها بر تل‌آویو و واشنگتن افزایش خواهد یافت.

ابراز نگرانی‌های مقام‌های آمریکایی درباره کشتار غیرنظامیان در غزه در حالی مطرح می‌شوند که چند روز پیش یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اختصاصی فاش کرده آمریکا برای کمک به اسرائیل در اجرای عملیات نظامی در غزه بمب‌های عظیم‌ سنگرشکن و ده‌ها هزار سلاح و گلوله توپخانه دیگر در اختیار اسرائیل قرار داده است.

ارسال ۱۰۰ بمب سنگرشکن

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز جمعه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود افزایش ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل که ارسال ۱۵ هزار بمب و ۵۷ هزار گلوله توپخانه را شامل می‌شود اندکی بعد از حمله ۷ اکتبر آغاز شد و در روزهای اخیر نیز ادامه داشته است. مطابق این گزارش آمریکا ۱۰۰ بمب سنگرشکن نیز به اسرائیل منتقل کرده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته بود آمریکا از یک طرف متحد اصلی‌اش در منطقه را به اجتناب از افزایش تلفات غیرنظامیان دعوت می‌کند اما از طرف دیگر بسیاری از مهماتی که آن عملیات‌ها به واسطه آنها انجام می‌شود را در اختیار تل‌آویو قرار دهد.

آمریکا بعد از ۷ اکتبر به شدت از حملات رژیم اسرائیل حمایت کرده است. دولت جو بایدن در هفته‌های آغاز جنگ در برابر درخواست‌های مستمر برای کمک به برقراری آتش‌بس در غزه گفته بود که کاخ سفید تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

این در حالی است که فعالان حقوق بشر و برخی از سیاستمداران حزب دموکرات بارها از بایدن خواسته‌اند اسرائیل را برای پایان عملیاتی که به کشته شدن هزاران غیرنظامی منجر شده تحت فشار قرار دهد.

تلاش برای حفظ وجهه

دولت آمریکا با وجود این در تلاش است برای حفظ وجهه بین‌المللی با انجام عملیات‌های دیپلماسی عمومی و تبلیغات رسانه‌ای فشارهای بین‌المللی و افکار عمومی روی تل‌آویو و واشنگتن را کاهش دهد.

مقام‌های دولت بایدن در اظهارات علنی ادعا می‌کنند از اسرائیل خواسته‌اند برای کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه تلاش کنند. با وجود این، شواهد دیگر نشان می‌دهند که آمریکا دست اسرائیل را برای کشتار غیرنظامیان تا حد ممکن باز گذاشته است. به عنوان مثال، پنجشنبه گذشته بلینکن قبل از شروع مجدد درگیری‌ها گفته بود: «اسرائیل حق دارد هر کاری انجام دهد تا اطمینان حاصل کند کشتار ۷ اکتبر توسط حماس تکرار نمی‌شود.»

شهادت بیش از ۱۶ هزار فلسطینی

حملات اسرائیل در غزه که بعد از عملیات طوفان الاقصی در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز شده تا کنون به شهادت بیش از ۱۶ هزار نفر منجر شده که بیش از ۵۰۰۰ نفر آنها کودک هستند. این آمارها به ویژه با گسترش عملیات رژیم اسرائیل به منطقه جنوب غزه رو به افزایش هستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد و برای مدتی برق و سوخت را به روی مردم غزه قطع کرد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای آغاز این حملات حمایت‌های علنی و غیرعلنی خود را از اسرائیل آغاز کرد. با آنکه آمریکا از زمان شروع عملیات اسرائیل کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل را افزایش داده روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته بود دولت جو بایدن بر خلاف رویه‌اش در قبال جنگ اوکراین که آمارهای مربوط به ارسال تسلیحات را به صورت علنی اعلام می‌کند در خصوص مراودات تسلیحاتی با اسرائیل هیچ اماری منتشر نکرده است.

حمله با «هوش مصنوعی» به غیرنظامی‌ها

کمک‌های آمریکا در حالی انجام شده‌اند که گزارش‌های بسیاری حاکی از آن هستند که رژیم اسرائیل به صورت عامدانه غیرنظامیان را در غزه هدف قرار می‌دهد. چند روز پیش گزارش تحقیقی یک مجله انگلیسی‌زبان که توسط گروهی از روزنامه‌نگاران اسرائیلی و فلسطینی اداره می‌شود آشکار ساخت رژیم صهیونیستی چگونه از هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن عامدانه شمار بسیار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان استفاده می‌کند.

مجله +972 که از سال ۲۰۱۰ برای تهیه گزارش‌های تفصیلی و تحقیقی درباره مسائل مربوط به اسرائیل و فلسطین آغاز به کار کرده در گزارشی که پنجشنبه منتشر شد نوشته ارتش اسرائیل سیاست‌هایی را برای افزایش دادن بانک اهداف غیرنظامی در پیش گرفته و علاوه بر آن محدودیت‌ها را برای حمله به غیرنظامیان تعدیل کرده است.

به نوشته این پایگاه رژیم اسرائیل در جنگ فعلی که نام آن را «عملیات شمشیر آهنین» گذاشته به طرز معناداری بانک اهداف خود را بیشتر مناطقی قرار داده که ماهیت نظامی ندارند. این اهداف منازل مسکونی شخصی، ساختمان‌های عمومی، زیرساخت‌ها و برج‌های بلند را شامل می‌شوند.

منابع مطلع که تجارب دسته‌ اولی از حضور در بمباران‌های غزه داشته‌اند به مجله +972 گفتند هدف اصلی حمله به این اماکن آسیب زدن به جامعه مدنی فلسطین است: یعنی ایجاد یک شوک که تبعات سنگینی داشته باشد و موجب شود «غیرنظامی‌ها به حماس فشار وارد کنند.»

چندین نفر از منابع که خواسته‌اند نامشان فاش نشود گفتند که ارتش اسرائیل اطلاعاتی از بخش زیادی از اهداف احتمالی در غزه در دست دارند و بر اساس آن از قبل فرضیه‌هایی درباره اینکه حمله به یک مکان چه تعداد کشته به جا خواهد گذاشت، دارند.

مجله +972 نوشته است: «اعدام و ارقام محاسبه شده‌اند و یگان‌های اطلاعات ارتش اسرائیل از پیش نسبت به آن اطلاع دارند و حتی به فاصله اندکی قبل از انجام حمله یقین دارند چه تعداد غیرنظامی قرار است کشته شوند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
     مرگ بر آمريكا  مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس