بورل: اسرائیل به قوانین جنگی در جنگ غزه احترام بگذارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قوانین جنگی احترام بگذارد.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه گفت که قربانیان غیرنظامی در غزه همچنان در حال افزایش هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اسرائیل باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قوانین جنگی احترام بگذارد».

هیأت مستقل حقوق بشر در فلسطین امروز شنبه خبر داد که ۸۰ درصد از ساکنان نوار غزه، به خاطر شرایط دشوار انسانی، آواره شده‌اند.

شبکه خبری الجزیره به نقل ا ز این نهاد حقوقی گزارش داد: هدف اسرائیل این است که مهاجرت در داخل نوار غزه را به کوچاندن به خارج از فلسطین بدل کند.

از صبح روز گذشته جمعه اول دسامبر ارتش اسرائیل پس از آتش بسی که حدود یک هفته به طول انجامید و طی آن تبادل اسرا بین رژیم تل‌آویو و مقاومت فلسطینی صورت گرفت، تجاوزات خود علیه غزه را از سر گرفت.

یک منبع سیاسی اسرائیلی ادعا کرد «تل‌آویو برای آتش‌بس‌های بیشتر آماده است و درباره زندانیان پای مذاکرات می‌نشیند؛ توپ هم‌اکنون در زمین حماس است».

با وجود ادعای این منبع، منابع اسرائیلی خبر دادند که هیأت موساد که برای مذاکرات تبادل اسرا در قطر حضور داشته است، این کشور را ترک کرده و به فلسطین اشغالی بازگشته است.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که از ابتدای حملات رژیم اسرائیل به غزه تاکنون ۱۵۲۰۷ نفر به شهادت رسیده و ۴۰۶۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین خبر داد که طی ساعات گذشته رژیم اسرائیل با ارتکاب دهها جنایت، موجب شهادت ۱۹۳ نفر و زخمی شدن ۶۵۲ نفر دیگر شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کاکتوس ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 0
    دیگه اینقدرها هم لازم نیست از خودتان در برابر رژیم صهیونیستی خشونت نشان بدید ! فکر کنم دیگه حساب دستشون اومده باشه.
  • احمد ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 0
    بورل و امثالهم بظاهر با اقدامات رژیم صهیونیستی مخالفت می کنند اما عملاً از جنایات آنها حمایت می کنند!!
  • ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    از نظر شما کشته شدن یک نفر به مرگ طبیعی در ایران خیلی مهم تر از نسل کشی و قتل عام بیش از ۱۵۰۰۰ نفر توسط صهیونیستها در فلسطین اشغالیه
  • رضا ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    فقط خفه شو کثافت جنایتکار!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس