حماس پیش شرط‌ آزادی اسرای نظامی صهیونیست را اعلام کرد

شبکه مصری القاهره الاخباریه پیش شرط‌های جنبش مقاومت اسلامی حماس برای آزادی اسرای نظامی صهیونیست را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی حماس در مذاکره با طرف مصری پیش شرطهای خود را برای آزادی نظامیان اسیر صهیونیست را اعلام کرد.

شبکه القاهره الاخباریه مصر روز چهارشنبه گزارش داد، جنبش حماس «آزادی نظامیان اسیر رژیم صهیونیستی» را منوط به موافقت تل آویو با آتش بس دائمی کرده است.

براساس گزارش تلویزیون مصر، حماس تاکید کرده است شرایط برای آزادی نظامیان صهیونیست متفاوت خواهد بود. به ویژه، مذاکرات در مورد این موضوع شامل بحث در مورد پایان دادن به خصومت ها و رفع محاصره اعمال شده توسط اسرائیل در نوار غزه خواهد بود.

دولت مصر از میانجیگران اصلی میان حماس و اسرائیل در حصول توافق آتش بس موقت بوده است،

«اسامه حمدان» از مقامات ارشد حماس نیز به شبکه العربیه گفت: در شرایط رنج مردم فلسطین و تداوم حملات اسرائیل هنوز خیلی زود است که درباره آزادی نظامیان صهیونیست صحبت کنیم.

به گفته حمدان، خاموش شدن جنگ شرط ورود به مذاکرات است.

حمدان درباره تمدید توافق موقت آتش بس فعلی نیز گفت: تمدید آتش بس برای چند روز دیگر ممکن است و روند مذاکره دو مسیر دارد. جهت اول، بشردوستانه است که آزادی هرچه بیشتر اسرا را تضمین می‌کند و جهت دوم سیاسی و در ارتباط با توقف تهاجم نظامی و برداشته شدن محاصره غزه است که مسیر را برای توافق انعقاد یک مبادله که آزادی همه اسرا را شامل میشود باز می‌کند.

طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی دوشنبه شب، ۲۷ نوامبر در روز چهارم آتش‌بس اول، بر سر تمدید این توافق در نوار غزه به مدت دو روز دیگر با همان شرایط قبلی یعنی آتش‌بس میدانی، تبادل زندانی و ورود کمک‌های بشردوستانه به توافق رسیده‌اند و مذاکرات برای تمدید مجدد این توافق به مدت دست کم چهار روز دیگر در جریان است.

دو روز پیش «طاهر النونو»، سخنگوی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، به خبرگزاری تاس گفته بود که توافق جدید با اسرائیل بر اساس همان شرایط خواهد بود، یعنی سه اسیر فلسطینی در ازای هر اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علیرضا ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    3 4
    حماس نمیباس این کفتارای خوناشام را ازاد کنه.میباس اونارو جلو رسانه ها مثله کنه.اونوقت میدیدید سگ هار یا همون نتانیاهو به التماس میفته.
    • حمید ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      8 5
      هروز جنگ مساوی با هزاران کشته و نابودی زیر ساختهای غزه بنظرت ارزششو داره تازه حماس چیزی که میخواستو بدست اورد بیشتر ازاین فقط به خودش آسیب میزنه
    • ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      6 4
      حماس مسلمونه و مثل این اراذل، جنایتکار نیست. هدفش آزادی فلسطین از دشمن متجاوز اشغالگر هست همین و بس
  • سید فروزان ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 2
    شرط اصلی را هم باید بگذارند که عبارت از غلط کردن رژیم اشغالکر است .
  • علی رضا ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 4
    چرا مگه شما نمی خواستین اسرائیل رو نابود کنید؟ حالا به التماس برای آتش بس رسیدید؟
    • ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      4 0
      به نظرت پیش شرط گذاشتن به معنای التماسه؟
    • ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      2 0
      هر چیزی به موقع اش زمانش میرسه اصل ملتها هستند که پا کار هستند
  • ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    مقاومت باید نظامیان سگ یونیستی آزاد نکنه به نتانیابو نمیشه اعتماد کرد اسرائیل عین سگ هار پاچه میگیره والی دوباره هواپیماهای جنگی شروع میکنن به بمباران مردم بیگناه غزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس