ابراز «نگرانی» سناتورهای آمریکایی از بحران انسانی در غزه

شماری از نمایندگان دموکرات مجلس سنای آمریکا برای برقراری یک گفتگوی «صریح» درباره جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در ساختمان کنگره آمریکا با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش مشرق، گروهی از سناتورها دموکرات‌ مجلس سنا شامگاه دوشنبه با مقامات ارشد نیروهای ارتش رژیم صهوینیستی در ساختمان کنگره دیدار کردند تا در مورد ابعاد جنگ رژیم صهیونیستی و حماس و نگرانی‌های خود در مورد بحران انسانی در غزه گفتگو کنند.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز» حداقل ۱۰ تن از سناتورهای آمریکایی در این نشست شرکت کردند تا در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه گفتگوی بسیار صریحی با مقامات تل‌آویو برقرار کنند. سناتور «برایان شاتس» از ایالت هاوایی آمریکا مواضع نمایندگان آمریکایی در این دیدار را «بسیار صادقانه و صریح» توصیف کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: ما فقط قصد داریم مطمئن شویم که اسرائیل در جریان جنگ با حماس به ارزش های آمریکایی پایبند بوده است و خواسته همه ما از آنها همین است. به اعتقاد من آنها اظهارات ما را شنیدند با این حال کاملا مشخص است که راه درازی در این زمینه در پیش داریم.

این نشست اگرچه محرمانه نبود با این حال، سناتورهای آمریکایی جزئیات مطرح شده در آن را کاملا محرمانه نگه داشتند و خبرنگاران پس از پایان جلسه نتوانستند هیچ مصاحبه‌ای با مقامات صهیونیستی در باب جلسه برگزار شده، داشته باشند.

سناتور «دمی داکورت» از ایالت ایلینوی آمریکا در رابطه با این دیدار که بیش از دو ساعت طول کشید عنوان کرد: تعداد فزاینده‌ای از دموکرات‌های سنا نسبت به تلفات غیرنظامی و تخریب اموال در غزه در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس ابراز نگرانی کرده‌اند.

سناتور «ریچارد بلومنتال » از ایالت کنتیکت هم در رابطه با جلسه برگزار شده عنوان کرد: سوالات سخت و پاسخ های بسیار محکمی در این جلسه مطرح شد. وی در بخشی از اظهاراتش به انتقادات مطرح شده از عملکرد رژیم صهیونیستی در ماجرای جنگ غزه اشاره کرد.

سناتور «برنی سندرز»در رابطه با جلسه برگزار شده عنوان کرد: با وجود آنکه دیدگاه های مطرح شده از سوی اسرائیل موضوعات مهمی بود با این حال همچنان بر این موضوع تاکید می‌کنم که بایستی برای هر گونه کمکی که ایالات متحده به اسرائیل انجام می‌دهد، «شروطی» تعیین شود.

سندرز در ادامه به انتقاد از طرح دولت بایدن برای صرف کمک ۱۴ میلیارد دلاری بدون هیچ قید و شرطی به رژیم صهیونیستی پرداخت و عنوان کرد: این اقدام ممکن است، نتیجه معکوس داشته باشد و من فکر می‌کنم، مردم آمریکا بسیار نگران شمار زنان و کودکانی هستند که در ماجرای غزه تاکنون کشته شده‌اند.

سناتور«کریس وان هولن»از ایالت مریلند نیز به عنوان یکی دیگر از سناتورهای حاضر در این جلسه عنوان کرد که با مقامات صهیونیستی در باب وضعیت انسانی غزه صحبت شده و اظهاراتی هم در باب اقدامات پس از پایان آتش بس موقت مطرح گشته است.

وی پیشتر در نامه‌ای که از سوی ۲۶ سناتور دیگر مجلس سنای آمریکا امضا شده بود، خطاب به دولت بایدن عنوان کرد که این موضوع که رژیم صهیونیستی «قوانین جنگ را رعایت کند» بسیار در ماجرای غزه «حیاتی» بوده و اهمیت دارد.

وی در این نامه به صراحت از بایدن خواسته شده بود تا اطلاعات بیشتری در مورد اولویت‌های آمریکا در موضوع رژیم صهیونیستی طی جنگ غزه و همچنین ارزیابی کاخ سفید از استراتژی‌های نظامی این رژیم ارائه کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    ارزش های آمریکایی یعنی چی؟ اینجا خاورمیانه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس