تلاش حامیان اسرائیل برای خاموش کردن صدای نماینده فلسطینی تبار کنگره

دومین کاندیدای مجلس سنای آمریکا خبر داد که پیشنهادی ۲۰ میلیون دلاری را برای حذف تنها عضو فلسطینی تبار کنگره آمریکا از سوی حامیان رژیم صهیونیستی دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، یک نامزد کرسی مجلس سنای میشیگان خبر داده است که به وی پیشنهادی ۲۰ میلیون دلاری برای تعلیق کمپین خود و در عوض رقابت با «رشیده طلیب» نماینده فلسطینی‌تبار دیترویت میشیگان در کنگره آمریکا داده شده است.

بر اساس گزارش «فاکس نیوز» این فرد که «ناصر بیدون» نام دارد، در شبکه اجتماعی اکس (توییتر) نوشت که با وی تماس تلفنی از سوی «لابی طرفدار اسرائیل» گرفته شده و در آن تماس از او خواسته شده است تا در ازای دریافت این پول، به رقابت علیه طلیب جهت حذف وی از کنگره بپردازد.

این دومین مورد مشابه است که در روزهای اخیر رخ داده؛ پیش از این هم «هیل هارپر» نامزد دیگر سنا در این رابطه مطلب مشابهی را طرح کرده بود.

ناصر بیدون در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت که کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل با تمام بی‌شرمی به فکر دادن این پول به من افتاده است.

وی در ادامه عنوان کرد: لابی طرفدار اسرائیل هر کاری را انجام خواهد داد تا هر کسی که در کنگره با برنامه‌های آنها مخالف است، از کنگره حذف کند و حمایت بی‌چون وچرای آنها از اسرائیل را به دست آورد.

ناصر بیدون در اظهاراتش مشخص نکرد که این اقدام کار شخص خاصی بوده و یا از سوی نهادی این پیشنهاد به وی داده شده است؛ تنها در بخشی از صحبت‌هایش به آیپک اشاره کرد که برای تقویت نامزدهای سیاسی حامی رژیم صهیونیستی جهت تصدی در کنگره هزینه‌های زیادی می‌کند.

طلیب که نماینده منطقه ۱۲ میشیگان در کنگره آمریکاست، تنها آمریکایی فلسطینی‌تبار در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و از منتقدان سرسخت تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه بوده است.

اخیرا طلیب به دلیل اظهار نظرات خود علیه رژیم صهیونیستی در ماجرای جنگ غزه، خشم سایر نمایندگان را برانگیخته و اقدامات زیادی علیه محکومیت وی صورت گرفت.

پیش‌تر هیل هارپر نیز عنوان کرده بود که یک تاجر در ایالت میشیگان به وی پیشنهاد ۲۰ میلیون دلاری برای راه اندازی کمپین علیه طلیب را داده بود. پولیتیکو در گزارشی این شخص را «لیندن نلسون» معرفی کرد. هارپر پس از این پیشنهاد در شبکه اجتماعی اکس نوشت که فرد پیشنهاد دهنده رشوه به وی، یکی از بزرگترین اعضای آیپک محسوب می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس