تصاویر دستگیری تروریست و تلاش نافرجام اوکراین برای ترور افسر ارشد روسیه + فیلم

سرویس امنیتی فدرال روسیه با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد، از فعالیت‌های غیرقانونی یک شهروند ۲۸ ساله اوکراینی که در تلاش بود تا یک اقدام «خرابکارانه-تروریستی» انجام دهد، جلوگیری کرده است.

به گزارش مشرق، سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، ماموران مجری قانون روسیه یک خرابکار اوکراینی را دستگیر کرده‌اند که گفته می‌شود تلاشی برای «سوءقصد به یک افسر ارشد نظامی» در بخش غربی این کشور را داشت.

طبق این بیانیه، این شهروند اوکراینی قصد داشته یکی از اعضای عالی رتبه ناشناس نیروهای مسلح روسیه را هدف قرار دهد.

این سرویس امنیتی افزود که این قاتل بالقوه توسط سرویس اطلاعات نظامی اوکراین (GUR) در سپتامبر ۲۰۲۲ در منطقه خارکف اوکراین که با روسیه هم‌مرز است، استخدام شده و تحت آموزش جاسوسی و عملیات‌های خرابکارانه قرار گرفته است. وی سپس به روسیه فرستاده و دستور داده شده تا با استفاده از یک وسیله انفجاری یک حمله تروریستی ترتیب دهد.

در جریان این حمله، ماموران یک بمب دست‌ساز حاوی ترکش، چندین منفجر شونده و یک پاسپورت جعلی روسی را کشف کردند که احتمالا به مظنون اجازه می‌دهد تا پس از حمله از کشور فرار کند.

سرویس امنیتی فدرال روسیه همچنین ویدیویی را منتشر کرده که مظنون را در حال دوچرخه سواری در یک شب برفی در حالی که یک کوله‌پشتی حرارتی بزرگ حمل می‌کند؛ همانند آنچه کارگران خدمات تحویل برای حمل غذا از آن استفاده می کنند، نشان می‌دهد. پس از اینکه او به یک نیمکت نزدیک می‌شود، چهار مامور به سرعت او را به زمین می‌زنند و سپس او را به داخل خودرویی هدایت می‌کنند.

این ویدئو همچنین حاوی اعترافات مظنون است که در آن او می‌گوید که ترور احتمالی به منظور «انتقام» بوده و همچنین به دنبال ایجاد ترس در سایر اعضای ارتش روسیه و غیرنظامیان بوده است. وی افزود که او در مسیر حرکت به سمت محلی که قصد کارگذاری بمب را داشت، دستگیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عمیر ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 1
    ایشالله دفعه بعد بتونی انجام بدی💛💙
  • عمیر ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 1
    شعار هر ایرانی درود بر هر اوکراینی
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      درود بر عالیجناب پوتین
  • عمیر ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شعار هر ایرانی درود بر هر اوکراینی
  • عمیر ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ بر متجاوز
  • عمیر ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ بر متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس