کد خبر 1549562
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
انهدام ۱۶ پهپاد اوکراینی بر فراز آسمان روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که توانسته ۱۳ پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه و سه فروند دیگر را در غرب روسیه منهدم کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه صبح امروز (جمعه) از مقابله با هجوم گسترده شب گذشته ارتش اوکراینی در شبه جزیره کریمه و غرب این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری روسیاالیوم، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که سه پهپاد در منطقه «ولگوگراد» (در ۳۲۵ کیلومتری خاک روسیه از مرز اوکراین) با پدافند هوایی ارتش روسیه ساقط شده است.

روز چهارشنبه گذشته نیز روس‌ها از ساقط کردن سه پهپاد ارتش اوکراین بر فراز شبه جزیره کریمه خبر دادند.

همچنین به گفته رسانه‌های روسیه، یک پهپاد اوکراینی روز چهارشنبه گروهی از خبرنگاران را در منطقه «زاپوروژیا» که به کنترل روسیه در آمده است را هدف قرار داد که در این حمله «بوریس مقصودف» خبرنگار ششبکه «روسیه ۲۴» کشته شد.

در مقابل نیز مقام‌های نظامی اوکراین روز پنجشنبه (دیروز) از حملات گسترده پهپادی روسیه به مواضع این کشور در شهر «باخموت» خبر دادند.

«ولودیمیر فیتو» سخنگوی نیروی زمینی اوکراین گفت که نیروهای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته از ۴۲ پهپاد کامیکازه نزدیک شهر باخموت در استان «دونتسک» و ۱۸ پهپاد دیگر در جبهه «لیمان-کوپیانسک» استفاده کرده‌اند.

وی گفت: «می‌بینیم که فقط در یک روز از ۶۰ پهپاد استفاده می‌شود، روس‌ها به طور متوسط حدود ۴۰ تا ۵۰ پهپاد را به سوی اهداف اوکراین پرتاب می‌کنند.»

در این راستا دستگاه اطلاعاتی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که روسیه در تاکتیک جدید خود موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند. رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که توقف پرتاب موشک از سوی روسیه نشان‌دهنده ذخیره‌سازی برای حملات آینده علیه زیرساخت‌های اوکراین است. در حملات هوایی اخیر به اوکراین، روسیه از پهپادهای تهاجمی انتحاری استفاده کرده و از تاکتیک قبلی خود برای استفاده از موشک‌های کروز فاصله گرفته است.

روسیه اکنون نزدیک به ۲ ماه از پرتاب موشک‌های پیشرفته کروز خود از ناوگان بمب افکن‌های سنگین خودداری کرده است و احتمالاً به این کشور این امکان را می‌دهد تا انبار قابل توجهی از این سلاح‌ها را داشته باشد.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها نفر با خاموشی مواجه شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    تبریک به مشرق عزیز بابت این پیروزی ارباب
    • ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      0 0
      احسنت ، دم ارتش آزادی بخش روسیه گرم، تسلیت به غربگدایان کلنگی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششون بعلاوهٔ ارتش مزدور اوکراینی های نازی صهیونیست کوکائینی!!!!!
  • عمیر ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بوووووم لعنت به روسیاه متجاوز
  • عمیر ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بوووووم لعنت به روسیاه متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس