کد خبر 1547667
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱

به گزارش مشرق، کانال ایتای اندیشکده تبیین نوشت:

سه گزینه رژیم صهیونیستی برای بعد از جنگ

پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به بررسی سه سناریوی رژیم صهیونیستی برای اداره غزه پس از پایان جنگ علیه حماس در بحبوحه شکاف‌ها در دولت این رژیم پرداخته و معتقد است هر کدام از این سه سناریو با موانع قابل توجهی همراه است. در این گزارش به بررسی این سه سناریو و موانع آنها پرداخته شده است.

۱. نقشی برای مصر؟: این سناریو که از بیشترین حمایت در میان سران رژیم صهیونیستی برخوردار است، به دنبال این است که مصر در ازای بخشش کامل بدهی های خارجی خود، کنترل این منطقه را به دست گیرد. مصری ها تاکنون این سناریو را رد کرده و همچنان بر مواضع خود محکم ایستاده اند.

۲. از رام الله تا شهر غزه: سناریوی دوم بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه است که بسیاری از سران رژیم صهیونیستی آن را ایده ای نامطلوب می دانند و معتقدند این سناریو هدف نهایی دولت برای قطع همه روابط بین خود با غزه را بر هم خواهد زد.

۳. واگذاری غزه به یک ائتلاف بین المللی: سناریوی سوم، واگذاری امورات غزه به یک ائتلاف بین المللی متشکل از کشورهای عربی، ناتو، اتحادیه اروپا یا سازمان ملل است. مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند که این سناریو مطلوب است اما آرمانگرایانه و غیر واقعی به نظر می رسد؛ چرا که نیروهای ائتلاف بین‌المللی بیشتر به عنوان مهمان در این منطقه شناخته خواهند شد تا اینکه به طور اساسی درگیر این موضوع شوند و بتوانند غزه را مدیریت کنند.

موضع نتانیاهو تاکنون مبهم بوده و ایده‌های متعدد مانند اشغال غزه را بدون ارائه هیچ بدیلی رد کرده است. تاکنون تنها سناریویی که نتانیاهو به آن متعهد شده است، حفظ کنترل نظامی رژیم صهیونیستی در سرتاسر غزه است، همانطور که برای چندین دهه در کرانه باختری صورت گرفته است.

سناریوی افراطی دیگری که برخی مطرح کرده‌اند ساخت یک جزیره مصنوعی عظیم در سواحل غزه است. آنها معتقدند که این کار ارزان‌تر و سریع‌تر از بازسازی نوار غزه انجام خواهد گرفت و دیگر مرز زمینی بین رژیم صهیونیستی و غزه وجود نخواهد داشت.

نکته‌ای که در خصوص این گزارش وجود دارد این است که شکست و حذف حماس را مفروض گرفته است. این درحالی است که با گذشت بیش از ۴۰ روز از جنگ، رژیم صهیونیستی هنوز دستاورد قابل‌توجهی نداشته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    سناریو چهار که احتمال قوی تر داره الحاق شهر غزه به اسراییل در ازای کشته هاشون و آزاد گذاشتن حماس در جنوب برای بعد که باز حمله کنن و باز اسراییل بهونه داشته باشه که جنوب غزه رو هم بگیره
  • ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....
  • عصای موسی8 ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    11 0
    رژیم منحوس در حال متلاشی شدن است گرینه مزینه‌‌ای در کار نخواهد بود8

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس