حمله سایبری مجدد به زیرساخت‌های توزیع برق سراسری رژیم صهیونیستی

یک مدیر ارشد آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: اسرائیل با فشار سایبری عظیمی از سوی ایران مواجه است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: راب جویس، رئیس اداره امنیت سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: اسرائیل علاوه‌بر جنگ با گروه حماس، حملات سایبری و کارزارهای رسانه‌ای مختلفی را از سوی جمهوری اسلامی و گروه‌های متخاصم دیگر تجربه می‌کند.

به گفته او بخشی از حمله‌های صورت‌گرفته به شیوه «وایپر» و بخشی دیگر نیز شامل حملات باج‌افزاری می‌شوند.

به گفته این مقام ارشد آژانس امنیت ملی آمریکا، اسرائیل در حال حاضر در زمینه سایبری نگران سه گروه تهدید مختلف و در رأس آن جمهوری اسلامی است.

به‌دلیل رابطه نزدیک جمهوری اسلامی با گروه حماس، مقامات امنیت ملی آمریکا درباره حضور ایران در این درگیری به‌واسطه توان سایبری‌اش و افزایش تنش‌های جاری هشدار داده‌اند.

وب‌سایت صهیونیستی «اینترنشال» ضمن انتشار خبر فوق نوشت: اخیرا کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی تاکید کرده بود در صورت گسترش درگیری‌های فعلی در غزه ممکن است هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های حیاتی توسط ایران و دیگر گروه‌های سایبری افزایش پیدا کند.

راب جویس، تهدید دوم علیه اسرائیل را گروه‌های «هکتویست» دانست و گفت: این‌گونه گروه‌های هکری اغلب مستقل و با اهداف سیاسی و اجتماعی هستند. در نبرد فعلی اسرائیل، تشخیص وابستگی و یا عدم وابستگی هکتویست‌ها به حکومت‌های متخاصم امری دشوار است. تهدید آخر به گروهای باج‌افزاری مربوط می‌شود که درگیری‌های فعلی را بازه مناسبی برای اقدام در نظر گرفته‌اند.

راب جویس یادآور شد در حال حاضر بیشترین فعالیت مخرب علیه اسرائیل، از سوی ایران و هکتویست‌ها صورت می‌گیرد. اما از اظهارنظر درباره نقش احتمالی روسیه در مناقشه سایبری فعلی، خودداری کرد.

وی گفت: انتشار اطلاعات نادرست احتمالا بیشترین تاثیر را بر درگیری‌های فعلی گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس