کد خبر 1547053
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
حمله گسترده رژیم صهیونیستی به جنین در کرانه باختری

ارتش صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری حمله و آن را محاصره کرد.

به گزارش مشرق، ارتش صهیونیستی امشب با ۸۰ خودروی زرهی به اردوگاه جنین در کرانه باختری حمله کرده و آن را محاصره کرده‌اند. تک تیراندازهای صهیونیست نیز در برخی مکان‌ها مستقر شده‌اند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها در کنار دیگر گروه‌های مقاومت در اردوگاه جنین در کرانه باختری در حال مقابله مسلحانه و قهرمانانه با نظامیان صهیونیست هستند و آن‌ها را هدف آتش گلوله و نارنجک و بمب قرار داده‌اند. گردان‌های القسام در بیانیه خود گفت: «مجاهدان ما در اردوگاه جنین، ارتش اشغالگر را با گلوله و مواد منفجره هدف قرار می‌دهند و در این میان درگیری مسلحانه میان دو طرف جریان دارد.»

گفته شده است که نیروهای اشغالگر تک تیراندازها را بر روی پشت بام تعدادی از ساختمان‌ها در جنین مستقر کردند.

همچنین قطع برق در شهر و اردوگاه جنین در پی یورش نیروهای اشغالگر صورت گرفته است.

منابع المیادین گفته‎‌اند که نیروهای اشغالگر از چند جبهه به شهر جنین یورش بردند.

خبرنگار الجزیره هم درگیری با نیروهای اشغالگر در مرکز جنین و پرتاب مواد منفجره به سمت خودروهای اسرائیلی را تائید کرده است.

خبرگزاری فلسطین هم اعلام کرد که نیروهای اشغالگر با بیش از ۸۰ خودروی نظامی و بولدوزر به جنین یورش بردند و شهر را محاصره کردند. خبرگزاری فلسطین افزود: «نیروهای اشغالگر به مجاورت بیمارستان دولتی جنین یورش بردند، در آن مکان قرار گرفتند و گاز اشک آور را به صورت رگباری و فراوان به داخل اردوگاه شلیک کردند.»

هلال احمر فلسطین هم تائید کرد که دو فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر در شهر جنین در شمال کرانه باختری زخمی شدند.

ساعتی پیش از این، «طارق السلمی»، سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرده بود که دشمن صهیونیستی پس از شکست در نابودی مقاومت و رسیدن به اسرا در غزه، دروغ بیمارستان شفا را خلق کرد.

به گفته «طارق السلمی»، سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین، دشمن اشغالگر پس از ضربه‌ای که روز هفتم اکتبر دریافت کرد، هنوز سرپا نشده و مقاومت جنایات آن را هزاران برابر تلافی کرده است و دشمن قادر به ایجاد واقعیت‌های موجود در نوار غزه نیست.

همزمان، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی اعلام کرد که قهرمانان مقاومت در غزه صفحات مجد و بزرگی و شجاعت را رقم زده و ضرباتی سخت و دردناک به دشمن وارد کردند و ملت و مقاومت فلسطین وارد نبرد شرافت، عزت و بزرگی در مقابله با یکی از تروریست‌ترین ارتش‌های جهان شده است.

به گفته اسماعیل هنیه، «جنگ دشمن صهیونیستی علیه بیمارستان‌های غزه مغایر با تمامی قوانین و عرف بین‌الملل است و پیروزی امروز ملت ما ادامه همان پیروزی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر است. هیچ شک و تردیدی در پیروزی در این نبرد نداریم و اگر دشمن به دنبال نبرد طولانی است، مقاومت حرف نهایی را خواهد زد.»

رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنان خود افزود: «مقاومت فلسطین در غزه امروز وارد نبرد مقدس دفاع از فلسطین و مقدسات امت شده و عزم و اراده آن سست نخواهد شد. آنچه ملت فلسطین در نوار غزه رقم زد، کل دنیا را به لرزه درآورد و به رغم بهای سنگینی که در پی داشت، منجر به خیزشی جهانی شد. وارد نبردی راهبردی با دشمن شدیم که به یاری خداوند حتماً پیروز از آن بیرون خواهیم آمد. دشمن صهیونیستی قادر به بازگرداندن اسرای خود نخواهد بود مگر اینکه بهای آن را پرداخت کند. دشمن صهیونیستی از سرزمین فلسطین بیرون رانده خواهد شد و نتیجه‌ای جز شکست عاید آن نخواهد شد. تمامی طرح‌های دشمن به شکست خواهد رسید و هیچیک از اهداف آن محقق نخواهد شد.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس