اعتراض بیش از 5 هزار و 200 دوطلب ردصلاحیت شده انتخابات مجلس به هیأت‌های نظارت

طحان‌نظیف گفت: مهلت ۴ روزه ثبت اعتراض داوطلبان تایید صلاحیت‌ نشده روز گذشته به اتمام رسید و در این مدت ۵۲۸۸ اعتراض را دریافت کردیم.

به گزارش مشرق، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز پنج‌شنبه (۲۵ آبان) در گفت‌وگویی تلویزیونی، در مورد فرآیند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، در هیأت‌های نظارت استانی، اظهار کرد: مهلت چهار روزه ثبت اعتراض داوطلبان تأیید صلاحیت نشده روز گذشته به پایان رسید، این عزیزان ۴ روز فرصت داشتند تا اعتراضاتشان را ثبت کنند.

وی افزود: در این مدت چهار روزه، ۵ هزار و ۲۸۸ اعتراض دریافت کردیم که این عزیزان از طریق سامانه داوطلب، اعتراضشان را به ثبت رسانده بودند، افرادی هم بودند که در این مرحله اعتراضی ثبت نکردند که معنای آن می‌تواند انصراف باشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از امروز هیأت‌های نظارت استانی و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، بررسی صلاحیت داوطلبان و اعتراضاتی که عرض کردم را در دستورکار خودشان دارند، براساس قانون، ۵۰ روز مهلت رسیدگی هیأت‌های نظارت استان و هیأت مرکزی نظارت برانتخابات است، طبیعتا این هیأت‌ها در همین زمانی که عرض کردم، بررسی‌هایشان را انجام خواهند داد و پس از اتمام زمان قانونیِ پنجاه روزه، نتیجه به داوطلبان اعلام خواهد شد.

طحان‌نظیف همچنین، گفت: هیأت‌های نظارت استانی، شأن مستقلی از هیأت‌های اجرایی دارند، این هیأت‌ها براساس قانون بررسی‌هایشان را انجام خواهند داد و ممکن است نتیجه‌ای به داوطلبان اعلام شود که متفاوت از نتیجه مرحله قبل، یعنی هیأت‌های اجرایی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس