کد خبر 1546218
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
خودرو نمایه

معاون وزیر صمت گفت: در هفت ماه امسال ۷۶۳ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش مشرق، توکلی معاون وزیر صمت گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۴۱ هزار و ۵۵۰ خودروی سواری توسط خودروسازن خصوصی تولید شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او گفت: همچنین در همین مدت ۱۹ هزار و ۲۱۰ دستگاه وانت تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۸ درصدی را به همراه داشته است.

توکلی گفت: همچنین خودروسازان در مهرماه در مجموع ۳۷ هزار و ۴۶۵ دستگاه خودرو تولید کردند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۵ هزار و ۳۶۶ خودرو بوده، رشد ۱۴۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

او گفت: در هفت ماه امسال ۷۶۳ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۲۶ هزار و ۶۱۹ دستگاه خودرو بوده است، رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

توکلی گفت: ۲۱ هزار دستگاه خودروی کِشنده هم از ابتدای سال تولید شده است که رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    یک میلیون نفر مستقیم و پنج میلیون نفر غیر مستقیم بقیه هم غیر غیر مستقیم بهره مند شدند مبارکه ان شا الله
    • ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      در زمان دولت احمدی نژاد ماهان یک میلیون دستگاه خودرو تولید می شد که بخشی از آن صادر می شد. هرجور حساب می کنم احمدی نژاد منحرف از ریسی انقلابی یک سر و گردن بالاتر بود
    • ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      مسخره ترین اسم خودرو است، تنها کاری که نمیکنه خخخخخخخ
  • علی ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    قیمت ها رسمی افزایش پیدا نکرده ولی خریدار رو مجبور میکنن تبدیل وضعیت بده اونم باچی؟یه پسوند پلاس یا چندتا حروف انگلیسی ماشین های ما ارتقا پیدا میکنن .عمرا ایلان ماسک و نخبه‌های اقتصادی دنیا همچین فکرهای درامدزایی به فکرشون برسه .باور کنین اینا نوابغ اقتصادی ما هستن
  • ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    مشرق جان اگه امکان داره از صنعت فشل و خسارت بار خودرو کمتر خبر بزار . مردم از اینا متنفرن، شما دیگه نمک رو زخمشون نپاش . حیف وقت و هزینه ای که برای تولید این چهار چرخها میشه.
  • ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    چه سودی دارد این حجم خودرو در حالی که نه خیابان های ما جوابگو هستند و نه سوخت ما استاندارد هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس