نباید به محکومیت اکتفا کنیم/ اقدامات بازدارنده ضروری است

امیر قطر در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان گفت: جامعه جهانی در توقف کشتار در غزه و این جنگ تجاوزکارانه ناکام مانده است.

به گزارش مشرق، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان گفت: جامعه جهانی در توقف کشتار در غزه و این جنگ تجاوزکارانه ناکام مانده است.

وی افزود: آنچه در غزه رخ می‌دهد تحول خطرناکی است. جامعه جهانی تاکی با اسرائیل به عنوان یک طرف فوق قانون رفتار خواهد کرد. چه کسی فکر می‌کرد که در قرن بیست و یکم بیمارستانها هدف قرار گیرند.

امیر قطر افزود: جامعه جهانی با اجازه دادن به حملات به بیمارستانها و محله و اردوگاه‌ها خودش را قبل از دیگران زیر سئوال می برد. موضع ما حمایت از پایداری ملت فلسطین و مساله عادلانه آنهاست.

وی گفت: خواهان گشودن گذرگاه بشردوستانه امن به شکل دایمی برای رساندن کمک‌ها بدون قید و شرط هستیم. امیدواریم که آتش بس انسانی در آینده نزدیک برقرار شود.

امیر قطر تاکید کرد: ما در راستای حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش و خونریزی و حمایت ازغیرنظامیان حرکتی می‌کنیم. به شدت حمله به مراکز درمانی و توجیه آن با ادعاهای ثابت نشده را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: از سازمان ملل می‌خواهیم که تیم تحقیق بین المللی درباره بمباران بیمارستانها اعزام کند. نباید به محکویت و انکار اکتفا کنیم بلکه باید اقدامات بازدارنده اتخاذ کنیم. تا کی به اسرائیل اجازه داده خواهد شد که قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد؟

امیر قطر گفت: اسرائیل حقوق ملت فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس