جنگ گسترش یابد از اسرائیل چیزی نمی‌ماند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه عملیات «طوفان الاقصی» را جلوه‌ای از هوشمندی و آینده‌نگری مقاومت دانست و گفت: جنگ گسترش پیدا کند از اسرائیل چیزی باقی نمی‌ماند.

به گزارش مشرق، علی باقری دوشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی گفت: با یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در مسکو جلسه‌ای داشتیم. نکته‌ای که خیلی مهم است و در نگاه دوستان فلسطینی مورد تاکید بود این بود که مقاومت به یک بلوغی رسیده که می‌تواند برای آینده دور برنامه‌ ریزی کند.

وی افزود: مقاومت در قامت یک سامانه حکمرانی خود را بروز می‌دهد. حماسه‌ای که حماس در طول چندین سال گذشته‌ای که غزه عزیز در محاصره وحشیانه صهیونیست‌ها بود، توانست منطقه را به خوبی اداره کند. در واقع جلوه‌ای از هوشمندی و آینده نگری مقاومت بود. عملیاتی که در ۱۵ مهر اتفاق افتاد دقیقاً همین نکته را تاکید می‌کرد.

باقری تصریح کرد: نکته‌ای که مایلم تاکید کنم این است که اتفاق ۱۵ مهر و عملیات «طوفان الاقصی» یک زلزله غیر قابل ترمیم در سامانه نظامی امنیتی رژیم صهیونیستی وارد کرد. اما یک نکته دیگری که مهم است بر سامانه فکری راهبردی جهان غرب به رهبری آمریکا و یکجانبه گرایی‌های آمریکا هم این زلزله وارد شد. آنها بر اساس برنامه و طراحی‌های خود مسئله فلسطین را امنیتی نمی‌دیدند.

وی ادامه داد: پروژه عادی سازی محصول تفکر کنار گذاشته شدن پروژه امنیتی در فلسطین بود و وارد یک مرحله سیاسی شدیم و اکنون موقع چیدن میوه است. در پروژه عادی سازی روابط رژیم نامشروع صهیونیستی را با کشورهای اسلامی منطقه را دنبال می‌کردند. این نکته مهمی بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص دیدار با ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس در مسکو بیان کرد: ایشان آخرین وضعیت جبهه‌های جنگ، مدیریت حماس برای تأمین نیازهای اساسی مردم غزه، پیش بینی‌هایی که جریان مقاومت برای طولانی شدن جنگ دارد و ارتباطات بین‌المللی برای استفاده از حمایت‌های سیاسی بین‌المللی برای پیشبرد پروژه مقاومت را بیان کردند. مقاومت اکنون در قامت یک سامانه موفق حکمرانی عمل می‌کند. حماس در خیلی از کشورها نمایندگی دارد و در کشورهایی که نمایندگی ندارند، ارتباط دارند.

باقری در خصوص پیام آمریکا به ایران اظهار داشت: آنها در واقع بحثی را که مطرح می‌کنند این است که به تعبیر خود از گسترش دامنه درگیری‌ها جلوگیری کنند، در حالی‌که خود آنها مسئول اصلی، استمرار و گسترش درگیری‌ها با کمک و پشتیبانی بی محابایی که از صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، هستند.

وی گفت: از این رو مسئول جنایت صهیونیست‌ها بعد از خود آنها آمریکایی‌ها هستند. آنها بدون هیچ محدودیتی بارها اعلام کردند که در کنار اسراییل هستند.

معاون وزیر امور خارجه در خصوص آینده این جنگ و اقدام ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها به خوبی به این مسئله اشراف دارند که جبهه مقاومت توانمندی‌های بسیار جدی برای دفاع از کیان کشورها و ملت‌های منطقه دارد. صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه، لبنان و حزب‌الله را آزمون کردند. صهیونیست‌ها چند بار در فلسطین هم این را آزمون کردند.

باقری گفت: اکنون هم شما می‌بینید آمریکایی‌ها غیر از کمک‌های مشورتی به صهیونیست‌ها برای تجدید روحیه آنها و بازآفرینی سامانه فکری آنها، یک خط هوایی مستقیم بین آمریکا و اسرائیل برای ارسال تجهیزات و کمک‌ها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این جریان مقاومت توانسته به خوبی با این وحشی‌گری‌ها مقابله کند. گسترش جریان جنگ در منطقه توسط آمریکایی‌ها به هیچ وجه امکان ندارد اما اینکه جریان مقاومت تصمیم بگیرد از هویت خود دفاع کند، این در اختیار جریان مقاومت است و در موقع مقتضی تصمیم خواهند گرفت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: این نکته مهمی است که آمریکایی‌ها در یک ابهام راهبردی به سر می‌برند و نمی‌توانند بازی جریان مقاومت را بخوانند بر اساس آن تصمیم بگیرند. اگر جنگ گسترش پیدا کند نمی‌توان گفت اسرائیل بازنده است بلکه از اسرائیل چیزی باقی نخواهد ماند که بخواهیم بگوییم بازنده یا برنده است.

وی در خصوص ارتباط ایران با کشورهای دیگر درباره موضوع فلسطین افزود: اکنون ارتباطات ایران با کشورهای منطقه حتی با کشورهایی که رابطه به رژیم صهیونیستی دارند، در جهت حفظ دستاوردهای مقاومت در حال استفاده است. در قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت مطرح شد، برخی کشورهایی که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند رأی منفی دادند. تعامل دولت و وزارت خارجه با مقام‌های این کشورها و گفت وگوهایی انجام شد و همچنین فردا آقای امیرعبداللهیان به قطر سفر خواهد کرد.

باقری بیان داشت: یک مجموعه سفر به هم پیوسته را وزارت امور خارجه طراحی کرده برای اینکه جلوی جنایت صهیونیست‌ها را در غزه بگیریم. بعد از قطر نیز احتمالاً روز چهارشنبه به ترکیه خواهد رفت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: سفرها به کشورهای مختلف در این راستا است که بتوانیم از این بستر و ظرفیت برای مقابله با سیاست‌های حمایت گونه آمریکا از رژیم صهیونیستی پشتوانه لازم را برای دفاع از مردم غزه در عرصه بین‌المللی به منصه ظهور برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • علی ولی خدا عبادالله دالله US ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    اول هزاران بار مرگ بر اسرائیل و آمریکا دوم خبر خوب برای کفن پوشان
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    23 5
    اونی که از گسترش جنگ میترسه شمایید نه اسرائیل بچه گول میزنید
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      2 1
      مناخیم رژیم اسقاطیل تو جنگ 33 روزه از عهده 2000 رزمنده لبنانی برنیومد. حالا میخاد با ایران کبیر بجنگه؟!!!!!! خخخخخخخخ تا الان هم از جنگ با رزمنده های حماس فرارکرده و فقط زن و بچه کشته.
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      1 0
      اگر تا الان جنگ گسترش پیدا نکرده بخاطر منابع نفتیه و مطمعنن اگر منطقه ای شد اولین کشوری ک ضرر میکنه ماییم بقیه اعراب هم ردیف بعدی هستند چین هم اخریه قیمت نفت هم به شدت میره بالا امریکا هم به خاطر تورم ایجاد شده از جنگ قطعا سقوط میکنه و ما با سیستم جدیدی روبرو خواهیم شد.
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      0 0
      جنگ هم بشه
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    5 4
    این چی میگه دیگه
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      3 2
      شوما بدو برو عنترآشغال تماشا کن. حرفای باقری بدردت نمی خوره.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      2 2
      شوما بدو برو عنترآشغال تماشا کن. حرفای باقری بدردت نمی خوره.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    گسترش جنگ خواست روسیه و چین هست در حالی که آمریکا می خواد در حد یک درگیری باقی بمونه تا بتونه اسراییل رو پیروز جنگ جلوه بده
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 1
    امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد: آمریکا بطور کامل در کنار رژیم اسرائیل قرار گرفته در حالی که به ایران توصیه می کند خویشتنداری کند . کاخ سفید به ما پیام می دهد که ما بعنوان آمریکا به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و از ایران میخواهیم خویشتنداری کند . در حالیکه خودش خویشتنداری نمی کند و در کنار یک طرف جنگ، قرار گرفته است. آنهم در کنار یک رژیم اشغالگر قرار گرفته است.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    جنگ گسترش یافته و داره تموم میشه .وقت رو تلف میکنین و نوعی وقت کشی
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 1
    وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنان خود با اشاره به جنایت های رژیم صهیونسیتی علیه کودکان و کشتار آنها توسط بمب‌های فسفری و حمله آنها به بیمارستان‌های کودکان در غزه تصریح کرد: امروز اگر از غزه دفاع نکنیم فردا باید در مقابل بمب‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌های کودکان در یکایک شهرهای خودمان دفاع کنیم.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    مصر در محاصره غزه از اول حامی اسرائیل و نوکر حلقه به گوش اسرائیل بوده مثل اردن.امارات داشت زمین به اسرائیلی ها میفروخت و میوه اسرائیلی وارد میکرد تا به اقتصاد رژیم کودک کش کمک کنه.خدا ازشون نگذره
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 2
    بسم الله القاصم الجبارین :صهیونیزم جهانی با ساختن یک دفتر کار در فلسطین به نام اسراییل علاوه بر نسل کشی و اواره گی فلسطینیان ،سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را در کل جهان بخصوص خاور میانه اجرا میکند .تمام جنگ های منطقه :ایران و عراق ،سوریه ،لبنان ،لیبی ،یمن و عربستان،روسیه واکراین ،افغانستان ،وتمام جنگ های دنیا با هدایت اطاق فکر لابی صهیونیست مستقر در امریکا و اروپا و دیگر جاهای امن دنیا ،طراحی و اجرا شده است .بیشک انها بنا بر اعتقادی که خودشان مطرح کرده اند :که اشرف انسان های دنیا هستند و بقیه انسانها چون چهار پایان بوده و باید در خدمت انها باشند کشتن تمام مردم دنیا را مجاز دانسته و بر همین اساس به نسل کشی هایی چون بمباران غزه وحشیانه عمل میکنند. انها بویی از انسانیت نبرده و برای هیچ کس جز خودشان ارزش قائل نیستند .لذا کشور های اسلامی و دیگر کشور های مستقل باید دست بدست هم داده و شریان های سیاسی و نظامی و اقتصادی انها را در منطقه و کل جهان نابود کنند.انشاءالله.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    امیدواریم با گسترش جنگ چیزی نماند.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    3 0
    چرا جنایات اسرائیل رو کوچک میکنین؟۱۰۰۰۰ شهید و نابودی غزه گسترش حساب نمیشه.وقت کشی میکنین.بگین ما مرد جنگ نیستیم تمومش کنین.در روز عاشورا هم خیلی ها نظاره گر شهادت امام حسین ع و یارانش بودن.عاشورا شروع شده و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
  • احمد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 1
    چرا مگه مریضند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    حرکت زمینی اسرائیل آغاز شده.اسراییل در حال اشغال غزه است.خداحافظ فلسطین.ببخش که نتونستیم براتون کاری بکنیم
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    جنگ گسترش یافته .زمینی هم شروع شده .چند روز دیگه با اشغال غزه تموم میشه.ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم .بیچاره مردم غزه به تنهایی به خاطر قدس که قبله اول مسلمینه با اسرائیل میجنگه.مثل اینکه فقط قبله اول مردم غزه است؟
  • CA ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    والا فلسطین و سوریه و لبنان رو با هم داره میزنه و هیچ
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 1
    چرا ایران تعلل میکنه و مستقیما به ناوهای هواپیمابر آمریکایی حمله نمیکنه؟ مگر چند موشک لازمه؟
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    محسن رضایی:دیشب مطلع شدیم پهپادها و ناوگان آمریکا در مدیترانه مشغول کمک‌رسانی به ارتش اسرائیل است و انگار قصد آتش‌بس هم ندارند
  • GB ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 0
    از وقتی که شماها از ساعت گذاشتن برای نابودی اسرائیل رسیدید به درخواست صلح و آرامش و رأی دادن به قطعنامه راه حل دو کشور، دیگه آدم واقعأ نمی دونه چه بگه!. اینت چی بود، اونت چیه؟
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 0
    آقای باقری شما نگرانی که در اثر گسترش جنگ چیزی از اسرائیل باقی نمونه؟خب نمونه چه بهتر.مثل اصلاح طلبان حرف میزنی.جنگ که گسترش پیدا نکنه اسرائیل سر جاش میمونه پس چه بهتر که گسترش پیدا کنه.مرگ یه بار شیون یه بار
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      0 0
      باقری نوچه عبدالهیانه و عبدالهیان نوچه ظریف
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    چون حرکت ماشین(جنگی،پروگاندا،انتقام واصلاح غربیهاوصهیونیست)توسط فقط چندنفراز حماس..براه انداخته شدوباعث شدچهره داعش برای اشغالگران واستعماریادآوری شود-(مقاومت وکشورهای اسلامی مخالف استعمارگران واشغالگران)دوراه جز-۱-ریسک جنگ ورسیدن به(بردیاپنجاه پنجاه مساوی یاتسلیم ویاباخت) ویا ۲-بدون ریسک جنگ وبا(فتح نرم،قهرمانانه-شعارورویایی نابودی ومحواستعمارواشغالگران-رویای بالستیک،بمب اتم،هواپیمای سوخو,اس۴۰۰،موشک فراصوت...روسی-آتش بس،تحریم،تسلیم،تخریب شدن،درگیریهای داخلی،جنگهای فرسایشی-بحرانهای ریز،درشت ونابودکننده ...)نداریم
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 1
    باید زود تر کاری کرد اسراییل حمله زمینی را شروع کرده اینجوری حماس در فشار شدید قرار میگیره .لعنت به اسراییل
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 0
    مگه نمی‌خواهید از اسراییل چیزی باقی نماند، پس چرا جنگ را گسترش نمی‌دین؟
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    فقط سلاح نفت این خبر را همه جا پخش کنید ، و به گوش مسئولین برای پیگیری و اعلام آن برسانید : کشورهای اسلامی خلیج فارس باید تهدید به نصف کردن فروش نفت کنند در صورتیکه اسرائیل عملیاتش را قطع نکند ، حتی مطرح شدن این حرف باعث گران شدن نفت می شود ، مسئولین باید سریع دست بکار شوند و روی این قضیه بشدت کار کنند ، هیچ سلاح موثری جز نفت برای شکست غرب و آمریکا و فشار شدید آنها بر روی اسررائیل برای قطع عملیاتش نداریم.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    وزیر خارجه ما از آتش بس حرفی نزنه .چیزی از غزه باقی نمونده.ارتش اسلامی از کشورهای عربی اسلامی درست کنین بفرستین به جنگ با صهیونیست ها .آتش بس بشه که همه چیز به حالت قبل برگرده؟اینو کشورهای به ظاهر اسلامی میخوان.ایران نباید از آتش بس حرفی به میان بیاره.اگه ایران جرات دخالت در جنگ رو نداره ولی حزب الله لبنان و مقاومت عراق و یمن دارن
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    بعضی تصور میکنند که حالا غزه را بگیرند تمام شده نه بابا این جنگ کلاسیک نیست یک محیط کوچکی است که جنگ کلاسیک کارایی نداره حماس پیش بینی جنگ هسته ایی را هم کرده که اگر انداختند دست ازمبارزه برندارند . آنها همه جا حضور دارند وبه جنگ تن به تن وارد هستند آنقدر ناامنی ایجاد میکنند تا صهیونیستها فرار کنند وفلسطین را خلوت کنند وفقط نظامی ها باشند تا درطول زمان ازپا دراورده شوند .صهیونیستها وارد غزه شوند تصور میکنند پیروری بدست آورده اند ولی از اعماق زمین بیرون آمدن مخصوص جنگهای هسته ایی هست .صهیونیستها خودشون وادار میشوند بیرون روند یعنی خودشون عقب میکشند .دقت کرده اید جایکه ارزش نظامی داشته باشه حماس نزده اینها هم برای فراری دادن صهیونیستهاست اگر جدیتر شد دیگه ویرانگر خواهدشد ومثل غزه واز غزه هم بدنر
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    جنگ گسترش یابد چیزی از اسراییل باقی نمی‌ماند. مگه همینو نمی‌خواین، پس این ناله کردن هاتون برای چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس