دیپلمات چینی: اولویت باید توقف جنگ غزه باشد

نماینده چین در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت گفت که اگر وضعیت کنونی نوار غزه ادامه یابد بحران برای دو میلیون فلسطینی بدتر خواهد شد.

به گزارش مشرق، نماینده چین در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت گفت: «اولویت توقف جنگ است و با اعمال مجازات دسته جمعی در غزه هیچ صلحی ممکن نخواهد شد».

وی با بیان اینکه اگر وضعیت کنونی غزه ادامه یابد بحران برای دو میلیون فلسطینی بدتر خواهد شد، اظهار داشت: «ما از اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر می‌خواهیم که محاصره غزه و دستور تخلیه فوری را لغو کند».

این دیپلمات چینی ادامه داد: «امنیت با مجازات جمعی به دست نمی‌آید و پاسخ به خشونت با خشونت، منجر به نفرت و تقابل می‌شود».

وی با بیان اینکه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درخواست برای آتش‌بس در غزه را نادیده می‌گیرد، توضیح داد: «من از آمریکا می‌خواهم که موضعی مسئولانه در قبال آتش‌بس در غزه اتخاذ کند».

در این نشست، نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مشغول پاکسازی قومی در نوار غزه است، گفت آمریکا هم شورای امنیت را فلج کرده تا قطعنامه‌ای صادر نکند.

همچنین نماینده امارات عربی متحده نیز طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت ضمن تکرار درخواست برای آتش‌بس فوری در نوار غزه، گفت که ۷۰ درصد از شهدای نوار غزه زن و کودک هستند نه اعضای حماس.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس