کد خبر 1541644
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
امیرعبداللهیان با امیر قطر دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین سفرش به قطر ظرف دو هفته اخیر در دوحه حضور دارد، با امیر قطر دیدار و درباره اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری و در راستای استمرار رایزنی‌ها درباره اوضاع جاری در غزه ساعتی قبل وارد دوحه پایتخت قطر شد، ظهر امروز (سه‌شنبه) نهم آبان ماه با حضور در محل دیوان امیری با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به قطر ظرف دو هفته اخیر است. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ۲۲ مهر ماه و در چارچوب سفرش به چهار کشور منطقه و در چهارمین مقصد این سفر به دوحه رفت و روز ۲۳ مهر ماه با امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در آن دیدار امیرعبداللهیان در دیدار با امیر قطر گفته بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و مردم بی دفاع غزه، هیچکس نمی‌تواند کنترل اوضاع و عدم گسترش دامنه درگیری‌ها را تضمین کند. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در آن دیدار شرایط انسانی غزه را نگران کننده خوانده و گفته بود: اولویت ما توقف جنایات در غزه است و موضع ما در خصوص فلسطین تغییری نمی‌کند.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به قطر بعد از تصدی وزارت امور خارجه است.

به نظر می‌رسد موضوع تبادل و آزادی اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی از جمله مباحث مورد گفت‌وگوی امیرعبداللهیان در این سفر باشد. وزیر امور خارجه اخیرا در گفت‌وگویی با بلومبرگ در پاسخ به پرسشی درباره آزادی اسرا عنوان کرده بود: ما با قطر در این رابطه، ارتباط و مشورت‌های نزدیکی داریم. من ۱۰ روز پیش در قطر بودم. با مقامات قطر صحبت کردم. آنها ایده‌هایی را برای آزادی اسرای غیرنظامی داشتند. ما ایده‌هایمان را به اشتراک گذاشتیم. هم دوستان ما در قطر و هم ما با آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس برای تسریع و کمک به آزادی اسرای غیرنظامی صحبت کردیم، اما حماس نسبت به آزادی اسرای فلسطینی هم مطالباتی دارد. مبادله نمی‌تواند یک طرفه باشد. حماس به ما گفت نسبت به آزادی اسرای غیرنظامی آمادگی دارد.

امیر قطر و آیت‌الله رئیسی ششم آبان ماه برای دومین بار و بعد از تحولات اخیر در سرزمین فلسطین با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در تماس تلفنی اخیرش با امیر قطر گفت: حمایت‌های کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا از رژیم صهیونیستی چراغ سبز این کشورها برای انجام جنایات این رژیم در غزه است. امیر قطر هم با تأکید بر موضع کشورش در حمایت از حقوق حقه ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و حق دفاع از خود گفت: رژیم صهیونیستی همه قواعد بین‌المللی و چارچوب‌های انسانی را زیرپا گذاشته و از ارتکاب هیچ جنایتی ابایی ندارد.

امیرعبداللهیان همچنین قرار است در ادامه این سفر به ترکیه برود تا با مقامات این کشور نیز دیدار و درباره اوضاع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین گفت‌وگو کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس