شویگو: فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در حال افزایش است

وزیر دفاع روسیه امروز هشدار داد که فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در حال افزایش است که در آن شبکه کاملی از آزمایشگاه‌ها در سنگاپور، تایلند، کامبوج و کره جنوبی مستقر شده‌اند

به گزارش مشرق، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) بار دیگر درباره فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در سراسر جهان هشدار داد.

شویگو که به چین سفر کرده، ‌طی سخنرانی در دهمین نشست «انجمن شیانگشان پکن»، گفت که دولت و ارتش آمریکا در حال تسریع فعالیت‌های بیولوژیک نظامی در بخش‌های مختلفی از جهان، شامل اوکراین هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن اشاره به تبادل اطلاعات درباره شلیک موشک‌ها بین آمریکا با کره جنوبی و ژاپن، گفت که این اقدامات با هدف محدود و مهار کردن روسیه و چین انجام می‌شود.

وزیر دفاع روسیه درباره تقویت حضور نظامی ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه توضیح داد: «فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در حال افزایش است که در آن شبکه کاملی از آزمایشگاه‌ها در سنگاپور، تایلند، کامبوج و کره جنوبی مستقر شده‌اند».

طبق این گزارش، شویگو در این‌باره اضافه کرد: «مایلم به ویژه تأکید کنم که چنین آزمایشگاه‌های آمریکایی در اوکراین با کمک کشورهای اروپایی که امروز به دنبال پیوستن به سازوکارهای آسه‌آن پلاس هستند، فعالیت کرده و می‌کنند».

وی ضمن اشاره به تلاش‌های واشنگتن و متحدانش برای استفاده از تغییرات آب‌وهوایی و شرایط اضطراری بحران‌های طبیعی به عنوان بهانه‌ای برای مداخلات به اصطلاح بشردوستانه، تصریح کرد: «پیش از این، تأکید این گونه تلاش‌ها بر مسائل حفاظت از حقوق بشر بود که نقض ادعایی آن به عنوان مبنای رسمی برای استقرار نیروهای مسلح در کشورهای ثالث تلقی می‌شد».

وزیر دفاع روسیه همچنین افزود: «شبکه بازدارندگی بلوک محور آمریکا که توسط واشنگتن و متحدانش بر اساس راهبردهای هند و اقیانوسیه ایجاد شده است، به عنوان پیشاهنگ ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه عمل می کند».

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به خطراتی که آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در سراسر جهان برای مردم دارند، گفته بود که پنتاگون به‌دنبال استفاده از پشه‌های ناقل بیماری‌های خطرناک در اوکراین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    اینقدر دست روی دست بذارید تا آمریکا ویروس نحسشو بده بیرون
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس