سرنگونی ۸ موشک «سایه طوفان» انگلیس بر فراز کریمه

وزارت دفاع روسیه از خنثی‌سازی حمله موشکی اوکراین به شبه‌جزیره کریمه خبر داد و افزود همه 8 موشک کروز شلیک شده ساقط شدند.

به گزارش مشرق،ٰ وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه (۳۰ اکتبر، هشتم آبان) اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور هشت موشک کروز «سایه طوفان» که انگلیس در اختیار اوکراین قرار داده و به سمت اهدافی در شبه‌جزیره کریمه شلیک شده بود را منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود بامداد امروز دو شناور هدایت‌پذیر از راه دور اوکراین را در دریای سیاه شناسایی و ساقط کرد.

بنابر گزارش رسانه‌های روسیه، اوکراین همچنین یکشنبه شب سعی کرد با ۳۶ پهپاد به اهدافی در خاک روسیه حمله کند که توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه و شمال غربی کریمه منهدم شد.

حملات هوایی از جمله با هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه در ادامه عملیات تهاجمی موسوم به ضدحمله اوکراین با هدف بازپسگیری قلمروهایی که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه تحت کنترل روسیه درآمده، صورت می‌گیرد؛ عملیاتی که به اذعان مقام‌های غربی بسیار آهسته‌تر از تصور پیش می‌رود.

وزیر دفاع روسیه امروز دوشنبه گفت اوکراینی‌ها بیش از ۹۰ هزار نیروی نظامی خود را طی ضدحملات که تابستان امسال آغاز کردند، به دلیل کشته یا زخمی شدن آن‌ها از دست داده‌اند. پیش‌تر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت ضدحملات اوکراین کاملاً شکست خورده و این کشور تلفات تخمینی بالغ بر ۹۰ هزار نفر را به‌رغم انبوه کمک‌های کشورهای غربی متحمل شده است.

حتی خود اوکراینی‌ها هم به ناکامی ضدحملات علیه نیروهای روسیه اذعان کرده‌اند. «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌تر در مصاحبه‌ای حامیان غربی این کشور را مسؤول شکست ضدحملات کی‌یف علیه نیروهای روسیه خواند. پیش از او، «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اذعان کرد ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه از برنامه عقب نیست بلکه به طور کامل از برنامه خارج شده و افزود توضیح در این خصوص اطلاعات طبقه‌بندی شده است.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌ تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    حسم بهم میگه کار پدافندهای ایرانه که به روسیه فروخته و گرنه موشک کروز نپتون اوکراین چند وقت پیش اس ۴۰۰ روسیه رو در کریمه منهدم کرد
  • عمیر IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    شعار هر ایرانی درود ب هر اوکراینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس