کد خبر 1540947
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کاهش محبوبیت زلنسکی در اوکراین

آخرین نتایج یک نظر سنجی انجام گرفته شده با حمایت ایالات متحده نشان می‌دهد که محبوبیت رئیس جمهور اوکراین در این کشور به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ارتش اوکراین نسبت به رئیس جمهور این کشور محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و حمایت مردم اوکراین از رئیس‌جمهورشان در جریان تداوم جنگ روند کاهشی پیدا کرده است.

به گزارش «راشا تودی» «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با کاهش شدید محبوبیت مواجه شده است و طبق نظر سنجی انجام گرفته شده از سوی یک موسسه بین‌المللی جمهوری‌خواه آمریکایی، تنها ۴۲ درصد از اوکراینی‌ها «به شدت» رئیس جمهور کشورشان را تایید می کنند در حالی که ۴۰ درصد دیگر «تا حدودی موافق»اقدامات و تصمیم‌گیری‌های وی هستند.

این ارقام در نظر سنجی انجام گرفته شده در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ به ترتیب ۵۸ و ۳۳ درصد بود و اکنون به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر، میزان نارضایتی جزئی و شدید مردم از رئیس‌جمهورشان از ۴ و ۳ درصد در همان ماه آوریل به ۹ و ۷ درصد در ماه سپتامبر رسیده است.

بر خلاف کاهش شدید محبوبیت زلنسکی، ارتش اوکراین از محبوبیت بالایی برخوردار است و با تایید ۸۲ درصد از افرادی که در این نظر سنجی مشارکت کرده بودند، مواجه شده است. هر چند میزان محبوبیت ارتش نیز در ماه آوریل بالای ۸۹ درصد بوده است.

حدود ۹۴ درصد از اوکراینی ها هنوز معتقدند که کشورشان در جریان جنگ با روسیه در نهایت پیروز میدان خواهد شد، اگر چه این رقم هم در آوریل سال ۲۰۲۲ بالای ۹۷ درصد عنوان شده بود.

از طرفی ۶۸ درصد از اوکراینی ها معتقدند که این کشور می تواند تمامی سرزمین ها و مناطق جنگی خود را که در دست روسیه افتاده است، مانند کریمه و سواستوپل پس بگیرد.

جالب اینجاست نتایج نظر سنجی دیگری از اکونومیست که به تازگی انجام گرفته شده، نشان می‌دهد که زلنسکی در میان آمریکایی‌ها بسیار محبوب‌تر از رئیس‌جمهور فعلی این کشور، جو بایدن و حتی رقیب اصلی جمهوری‌خواهش در انتخابات ۲۰۲۴ یعنی دونالد ترامپ است .

نیمی از آمریکایی‌ها در این نظر سنجی رهبر اوکراین را مثبت و مورد تایید عنوان کرده‌اند و ۲۴ درصد دیگر وی و سیاست‌هایش را نامطلوب ارزیابی کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس