کد خبر 1540439
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
آمریکا، حمله به سوریه را «دفاع از خود» اعلام کرد

اشغال بخشی از خاک سوریه توسط ارتش آمریکا در حالی ادامه دارد که یک مقام آمریکایی، حمله به پایگاه نیروهای مقاومت در این منطقه را «دفاع از خود» اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» آمریکا مدعی شد حملات ارتش این کشور به بخش‌هایی از خاک سوریه، «دفاع از خود» است.

این مقام آمریکایی، ایران را متهم به دست داشتن در حملات اخیر نیروهای مقاومت به پایگاه های غیرقانونی آمریکا در سوریه و عراق کرد و افزود: هدف حملات به گروه های مورد حمایت ایران در سوریه، حفاظت از نیروهایمان در منطقه بوده است.

روزنامه آمریکایی «هیل» با اشاره به این موضوع که از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی تاکنون، پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه، ۱۶ بار هدف حمله قرار گرفته اند، نوشت: آمریکا تاکنون سندی درباره نقش داشتن گروه خاصی در این حملات ارائه نکرده است.

ارتش تروریستی آمریکا که از ایجادکنندگان داعش در منطقه است به بهانه مبارزه با این گروه، بخشی از خاک سوریه و عراق را اشغال کرد.

گروه های مقاومت عراق و سوریه که نقش مهمی در از بین بردن داعش داشتند بارها در حمایت از دولت قانونی این دو کشور، خواستار اخراج تروریست های آمریکایی از این کشورها شده اند اما ارتش آمریکا بدون توجه به درخواست دولت های قانونی در بغداد و دمشق، کماکان به حضور در عراق و سوریه ادامه می دهد.

آمریکا در حالی مدعی است که گروه های مقاومت با دستور ایران، پایگاه های نظامیان اشغالگر این کشور در سوریه و عراق را هدف قرار داده اند که جمهوری اسلامی صراحتا اعلام کرد که این گروه ها برای حمایت از مردم خود و یا همبستگی با مردم فلسطین، از تهران اجازه نمی گیرند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    1 0
    شما خاک سوریه را اشغال نمودید حرف از دفاع از خود میزنید خیلی تعجب نکنید به الاغ موز پوست کنده دادن است
  • CA ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 1
    اگر سوریه حاکمیتی بر خاک خودش داشت تا آخرین نفس با متجاوزین می‌جنگید و از خاک خودش بیرونشان میکرد. الان حاکمیت سوریه با کرملین و تهران و آمریکا و ترکیه است و نه بشار اسد
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    1 0
    بسم رب شهداء و الصدیقین ... بسم الله قاصم الجبارین ... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    دفاع از خود!!! برو گمشو خونتون یانکی حرووومزاده. گمشو.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    2 0
    باید از فرصت جنگ اوکراین برای جنگ غزه و حمایت از فلسطین و از فرصت جنگ غزه برای برچیدن پایگاههای امریکایی در سوریه و عراق باید استفاده نمود چند حمله پهبادی نمی تواند معادلات خاورمیانه را تغییر دهد و باید در طول جنگ غزه بیشتر از صد نظامی امریکایی باید کشته شوند تا امریکا و اسرائیل پای میز مذاکره بیایند
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    2 0
    باید از فرصت جنگ اوکراین برای جنگ غزه و حمایت از فلسطین و از فرصت جنگ غزه برای برچیدن پایگاههای امریکایی در سوریه و عراق باید استفاده نمود چند حمله پهبادی نمی تواند معادلات خاورمیانه را تغییر دهد و باید در طول جنگ غزه بیشتر از صد نظامی امریکایی باید کشته شوند تا امریکا و اسرائیل پای میز مذاکره بیایند
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    چه جاللب هرچی بیشتر تو نقشه امریکا میگردم ایالت ویا شهری به نام سوریه وجود نداره که نظامیان امریکایی اونجا مستقر هستند و از خودشون دفاع می کنند؟؟؟؟؟؟
  • مجتبی GB ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    تعلل برای پرواز ممنوع در سوریه توسط ایران امریکا را در سوریه کستاخ تر کرده است
  • سربدار IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    یادآور وعده‌های الهی و صادق امام خمینی(ره) است که فرمود:«ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین‌الملل اسلامی‌مان بارها اعلام نموده‌ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم...ما در صدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند، نابود کنیم و نظام اسلام رسول‌الله(ص) را در جهان استکبار ترویج ‌نماییم و دیر یا زود ملت‌های دربند شاهد آن خواهند بود... ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.» (صحیفه امام خمینی ، جلد ۲۱، صفحه ۸۱)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس