کاخ‌سفید: با شرکای خود در منطقه برای آزادی اسرا کار می‌کنیم

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: با شرکای خود در منطقه برای آزادی اسرا کار می‌کنیم.

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِی بی سی نیوز» در ارتباط با ادعای پیشین کشورش درباره حمله به تاسیسات مورد استفاده ایران در سوریه ادعا کرد: این حملات در راستای دفاع از خودمان روی داد! نیروها و تأسیسات مان در سوریه و عراق هدف چند حمله از سوی گروه های مورد حمایت ایران قرار گرفتند و ما برای دفاع از خود حملاتی را انجام دادیم!

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه مدعی شد: در صورتی که ایران تصمیم به پاسخگویی بگیرد، آماده انجام هر کاری برای محافظت از خود هستیم!

«جان کربی» درباره اسرایی که در دست حماس هستند نیز گفت: کارهای زیادی در این زمینه در حال انجام هستند. امیدواریم خبرهای خوبی داشته باشیم. با متحدانمان در منطقه در حال کار برای آزادی همه اسرا هستیم؛ اما تلاش ها هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده اند.

این در حالیست که آمریکا شب گذشته به حملات راکتی گروه‌ های مقاومت واکنش نشان داد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که به دو تأسیسات در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران و گروه‌های مرتبط با آن استفاده می‌شود، حمله کرده است!

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش آمریکا سحرگاه امروز به دو سایت «مرتبط با سپاه پاسداران ایران» در شرق سوریه حمله هوایی کرده است.

وزارت دفاع آمریکا گفته است که حملات در سوریه در پاسخ به یک سری حملات مداوم علیه پرسنل آمریکایی در عراق صورت گرفته است.

ساعاتی پیش از این، برخی منابع از شنیدن صدای انفجار در میدان گازی کونیکو در حومه شمالی دیرالزور سوریه خبر دادند و گفته شد که این انفجارها ناشی از هدف قرار دادن پایگاه تروریست های آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» واقع در شرق سوریه با چندین راکت و موشک بوده است.

این چندمین حمله به پایگاه نظامی مذکور در سوریه طی کمتر از ۱۰ روز گذشته بود.

هفته گذشته نیز گروه مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسؤولیت حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو را به عهده گرفت. گروه مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی عراق پایگاه اشغالگران آمریکایی را در میدان گازی کونیکو در شمال شرق دیرالزور هدف حملات موشکی قرار دادند و اهداف با دقت مورد اصابت قرار گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    3 0
    بسم الله قاصم الجبارین ... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ✌️✌️👊👊🤝🤝💪💪✌️✌️💙💚💝💝✅✅🇮🇷🇮🇷.......
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بسم رب شهداء و الصدیقین ... بسم الله قاصم الجبارین ... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....
  • سربدار IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    یادآور وعده‌های الهی و صادق امام خمینی(ره) است که فرمود:«ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین‌الملل اسلامی‌مان بارها اعلام نموده‌ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم...ما در صدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند، نابود کنیم و نظام اسلام رسول‌الله(ص) را در جهان استکبار ترویج ‌نماییم و دیر یا زود ملت‌های دربند شاهد آن خواهند بود... ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.» (صحیفه امام خمینی ، جلد ۲۱، صفحه ۸۱)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس