به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

جنگ تمدنی، منحصر به دو دهه اخیر نیست که ساموئل هانتینگتون گفت و دولت بوش با حمله به کشور های اسلامی به اجرا گذاشت. این جنگ دست کم ۵۰۰ سال قدمت دارد، هر چند که اکنون، به اوج و نقطه تعیین کننده رسیده است.


تمدن اگر انسانی باشد، در ذات خود مسالمت و همزیستی را دارد؛ چنان که مسلمان و مسیحی و یهودی، قرن ها در شامات و فلسطین و بیت المقدس با هم زیستند. اما از وقتی استکبار، خود را پشت نام تمدن پنهان کرد، جنگ و تجاوز شدت گرفت.


قدرت های غربی در چند قرن اخیر، تمدن اسلامی را رقیب قدرتمندی یافتند و برای تضعیف آن، شگرد تفرقه و تجزیه را به اجرا گذاشتند که موثر هم بود.


درگیر کردن صفویه و عثمانی، در پوشش جنگ شیعه و سُنی انجام گرفت و به تضعیف و تجزیه هر دو انجامید. پس از آن در قرن گذشته، نزاع اقوام و ملل، عرب و عجم، و سنی و شیعه، بهانه ای برای تداوم ضعف ملت های منطقه شد. اکنون اما غرب آسیا (مهدن تمدن های بشری) در آستانه بیداری بزرگ است. جنگ نابرابر آمریکا و ناتو و اسرائیل با غزه کوچک اما مقاوم را باید در قله جنگ تمدنی دید. پیامبر اعظم (ص) : "سَیِّدُ الْقَوْمِ خَادِمُهُمْ. بزرگ و سرور قوم، خدمتگزار آنهاست". در چند دهه اخیر، همزمان با افزایش مصائب امت اسلام، برخی دولت های منطقه، ادعای بزرگی و سیادت داشته اند. اما بزرگی در تمدن اسلامی، به شجاعت و همت است، نه تکبر و فخر فروشی.


به تعبیر رودکی: "ای آن که غمگنی و سزاواری- واندر نهان سرشک همی باری/ ... مستی مکن، که ننگرد او مستی- زاری مکن، که نشنود او زاری/ آزار بیش بینی زین گردون- گر تو به هر بهانه بیازاری/ ... اندر بلای سخت پدید آید- فضل و بزرگمردی و سالاری".


فلسطین و بیت المقدس، محبوب بیش از ۱/۸ میلیارد نفر مسلمان جهان است، چون قبله اول آنها و محل معراج پیامبر (ص) است.


ملت های مسلمان می بینند کدام دولت های اسلامی با سری افراشته، از مقاومت فلسطین و لبنان پشتیبانی می کنند و کدام مدعیان بزرگی و پیشاهنگی، سکوت کرده اند. می بینند کدام کشورها ننگ عادی سازی با رژیم صهیونیستی را به جان خریده اند و کدام، منطق تحریم و ازاله این رژیم را پیش می برند. می بینند سران آمریکا و اسرائیل، هنگامی که با غیظ تمام، از پشتیبان موثر مقاومت اسم می برند، فقط و فقط نام ایران است، نه دیگران. می بینند که فقط مقاومت لبنان و یمن و عراق، پای دفاع از ملت فلسطین ایستاده اند. نظرسنجی ها گواه همین حقیقت است.


جنایات آمریکا و اسرائیل در غزه، صدها میلیون مسلمان را شیفته پرچمدران مقاومت می سازد و برای ضربه زدن به پایگاه ها، سفارتخانه ها و تجارت خانه های آمریکایی- صهیونیستی در کشورهای مختلف بسیج می کند؛ چنان که شروع شده است.


سران واشنگتن و تل آویو، در حال کندن گور خود هستند، چرا که جنگ همیشگی بر بنیان تفرقه افکنی را به دست خویش مغلوبه نموده و دل های امت اسلام را متوجه پرچمداران واقعی مقاومت کرده اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 1
    همین تحلیل گرهای ابکی هستن که مملکت رو به اینجا رسوندن. یک نگاه به سطح شهر های جمهوری اسلامی بکن!!! کجا تو جنگ فرهنگی و تمدنی مغلوبه شدن؟ اگر شهدا نبودن که اصلا وجود نداشتی تا از این تحلیل های مسخره بکنی.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 1
    تحریف تاریخ نکن مسلمان و مسیحی و یهودی، قرن ها در شامات و فلسطین و بیت المقدس کم از هم نکشتند.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 3
    بسم رب شهداء و الصدیقین ... بسم الله قاصم الجبارین ... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس