رژیم صهیونیستی صدور روادید برای مقام‌های سازمان ملل را متوقف کرد

به دنبال اظهارات دبیرکل سازمان ملل که به اشغالگری رژیم صهیونیستی اشاره کرد، تل‌آویو از توقف صدور ویزا برای مقام‌های این سازمان خبر داد.

به گزارش مشرق، «گیعلاد اردان» نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل چهارشنبه (۲۵ اکتبر، سوم آبان) گفت این رژیم به دنبال اظهارات «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، صدور ویزا برای مقام‌های سازمان ملل را متوقف خواهد کرد.

او به رادیو ارتش اسرائیل گفت: «به دلیل این (اظهارات) به نمایندگان سازمان ملل روادید نخواهیم داد». وی با بیان این که این رژیم درخواست روادید «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری را رد کرده، افزود: زمانش رسیده به آن‌ها درسی بدهیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد سه‌شنبه خوستار توجه به زمینه‌هایی شد که باعث عملیات هفتم اکتبر نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی شد. او گفت: «این حمله در خلاً اتفاق نیفتاد... و مردم فلسطین ۵۶ سال تحت اشغال خفه‌کننده قرار داشته‌اند».

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بعد از آنکه گوترش به اشغالگری این رژیم اشاره کرد، از او خواست کناره‌گیری کند. از سوی دیگر، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفت پس از سخنان گوترش، دیدار خود با دبیرکل سازمان ملل را لغو کرده است.

کوهن در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من با دبیرکل گوترش دیدار نخواهم کرد. پس از قتل‌عام هفتم اکتبر، هیچ جایی برای رویکرد متعادل وجود ندارد. حماس باید از روی کره زمین محو شود».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در یک عملیات غافلگیرکننده به رژیم صهیونیستی حمله کرد. رژیم صهیونیستی در مقابل از آن روز منطقه غزه را تحت بمباران‌های بی‌امان قرار داده است. رژیم صهیونیستی همچنین از دو روز بعد از عملیات حماس اعلام کرد غزه را در محاصره کامل قرار داده و بعد از بستن آب و برق به روی مردم، ورود سوخت به این منطقه را ممنوع کرده است.

گوترش در سخنانش گفت: «ذخایر سوخت در غزه ظرف چند روز به پایان خواهد رسید و این مسئله به ایجاد یک فاجعه انسانی منجر خواهد شد». وی تاکید کرد کمک‌های انسانی باید بدون محدودیت وارد نوار غزه شوند.

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد در پی حملات رژیم صهیونیستی و در سایه شرایط دشوار بهداشتی و پزشکی، شمار شهدای غزه به بیش از شش هزار نفر رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس