پاکسازی حامیان فلسطین در انگلیس/دولت سوناک عناصر ضد صهیونیستی را اخراج می‌کند

پس از ناتوانی دولت «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس برای مهار تحرکات ضد صهیونیستی و مقامات لندن تصمیم به ابطال روادید و اخراج حامیان گروه‌های مقاومت فلسطینی گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، وزارت کشور انگلیس طی نامه‌ای به چهار نفر از اتباع خارجی مقیم این کشور اعلام کرده است که روادید آن‌ها به دلیل آنچه اظهارات یهودستیزانه نامیده شده، باطل خواهد شد.

نام این افراد اعلام نشده اما وزارت کشور انگلیس ادعا کرده که این افراد تهدیدی برای امنیت ملی این کشور بشمار می‌روند و رفتارها به سود منافع عمومی نیست.

هم زمان رابرت جنریک معاون امور مهاجرتی وزیر کشور انگلیس طی نامه‌ای به تمام پاسگاه‌های پلیس این کشور درخواست کرده که فهرست اتباع خارجی ساکن جزیره را که به دلیل حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین دستگیر می‌کند، به این وزارت‌خانه گزارش کند.

او از سازمان صهیونیستی موسوم به «امنیت اجتماعی» هم خواسته تا کسانی را که مرتکب «یهودستیزی» می‌شوند شناسایی و معرفی کند.

جنریک در این باره به شبکه رادیویی بی‌بی‌سی گفت: «در مورد اخراج افرادی که در کشور ما نفرت پراکنی می کنند، هیچ شکی نداشته باشید، آن‌ها حق حضور در اینجا را ندارند.»

او به شبکه رادیویی تایمز هم گفت: «ما به آزادی بیان اعتقاد داریم، اما کسی که به عنوان یک بازدیدکننده به بریتانیا آمده است، حق ندارد یهودی ستیز باشد و جوامع بریتانیا را تهدید کند.»

این مقام انگلیسی ادامه داد: «من نمی‌توانم به عنوان معاون امور مهاجرت وزارت کشور در چشم یک یهودی بریتانیایی نگاه کنم و بگویم که به کسی اجازه داده‌ام در این کشور باقی بماند که اینگونه رفتار می‌کند. این اشتباه است. اگر به این کشور می‌آیید، به این معناست که به ارزش های بریتانیا پایبند هستید.»

گفته می‌شود که در فرانسه هم سیاست مشابهی از سوی دولت این کشور اتخاذ شده و تاکنون سه نفر از فرانسه اخراج شده‌اند.

این درحالیست که تحرکات حامیان فلسطین در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه افزایش یافته و تاکنون چندین تظاهرات در شهرهای مختلف انگلیس برگزار شده است.

شنبه گذشته طبق آمارهای منتشر شده افزون بر ۳۰۰ هزار نفر از حامیان فلسطین در خیابان‌های لندن تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. آن‌ها ضمن حمل پرچم فلسطین، توقف خشونت‌ها و پایان محاصره این منطقه را خواستار شدند.

هفته پیش خانم برآورمن به این بهانه که حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس قرار دارد، برخورد پلیس لندن با حامیان گروه‌های مقاومت را خواستار شد. وی طی نامه‌ای به پلیس، اهتزاز پرچم فلسطین و شعار آزادی این سرزمین را از جمله مصادیق حمایت از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) برشمرد.

وزیر کشور انگلیس همچنین با انتشار پیامی در شبکه ایکس از دیدار با نماینده مذهبی رژیم صهیونیستی در لندن خبر داد و ادعاها علیه جبهه مقاومت را تکرار کرد. وی با اشاره به تداوم تظاهرات ضد صهیونیستی مدعی شد که صبر مقام‌های دولت لندن اندازه‌ای دارد.

با این حال حامیان فلسطین تاکید دارند که تا پایان محاصره غزه و توقف درگیری‌ها به تظاهرات خود ادامه می‌دهند. طبق برنامه اعلام شده، شنبه آتی نیز تظاهرات دیگری در لندن برنامه ریزی شده که انتظار می‌رود با مشارکت بالای حامیان فلسطین برگزار شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس