پیشنهاد دو قطعنامه برای غزه در شورای امنیت توسط روسیه و گروه عربی

روسیه و گروه عربی در سازمان ملل، پیش‌نویس قطعنامه‌هایی را در شورای امنیت توزیع کردند که بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید می‌کند.

به گزارش مشرق، منابع دیپلماتیک در سازمان ملل بامداد چهارشنبه خبر دادند که روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت توزیع کرده که خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه می‌شود.

این منابع گفتند که پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه، ضمن محکوم کردن عملیات حماس و اسیر گرفتن صهیونیست‌ها، خواستار لغو دستور تخلیه مردم و کارمندان سازمان ملل از شمال غزه شده است.

به گفته این دیپلمات‌های سازمان ملل، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه هرگونه اعمال محاصره علیه نوار غزه توسط رژیم موقت صهیونیستی را رد می‌کند.

از سوی دیگر، یک دیپلمات در سازمان ملل نیز گفت که گروه متشکل از کشورهای عربی، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای آتش‌بس در نوار غزه، در شورای امنیت توزیع کردند.

این منبع دیپلماتیک به شبکه «الجزیره» توضیح داد که پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی گروه عربی، خواستار تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود.

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به بیش از ۵۵۰۰ هزار شهید و بیش از ۱۵ هزار مجروح رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    جهان عرب فروش نفت به دلار را متوقف واز یوان لستفاده کند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    روسیه هم شریک دزد است و هم رفیق قافله!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس