هشدار کره شمالی درباره انهدام بمب‌افکن‌های آمریکایی مستقر در سئول

کره شمالی اقدام اخیر آمریکا در استقرار بمب‌افکن‌های هسته‌ای در کره جنوبی را محکوم کرد و درباره انهدام آن‌ها هشدار داد.

به گزارش مشرق، پیونگ‌یانگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی کره شمالی آن را منتشر کرده است، به آمریکا درباره استقرار بمب‌افکن راهبردی «بی-۵۲ استراتوفورتس» در کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد که در صورت وقوع جنگ واقعی، این بمب‌افکن‌ها «نخستین اهداف انهدام» خواهند بود.

در بیانیه پیونگ‌یانگ آمده است: این اقدام یک مانور عامدانه از سوی آمریکا با هدف تحریک به‌راه‌انداختن یک جنگ هسته‌ای است. آمریکا از این واقعیت که شبه‌جزیره کره به لحاظ قانونی در شرایط جنگی به سر می‌برد، بی‌اطلاع نیست و جنگ‌افزارهای راهبردی که در خاک دشمن مستقر کرده است، اولین اهداف انهدام خواهند بود.

پس از آنکه این بمب‌افکن سه‌شنبه هفته گذشته به سئول رسید، پنتاگون با به پرواز درآوردن آن در ارتفاع پایین به همراه چندین جنگنده آمریکایی دیگر از جمله اف-۲۲ و اف-۱۶، مانوری آشکار تدارک دید تا آن را به نمایش بگذارد. واحد نیروی هوایی اقیانوس آرام آمریکا اعلام کرد که این اقدام با هدف «نماش تعهد واشنگتن به ثبات و امنیت منطقه هند-آرام صورت گرفته است و روابط نظامی با کره جنوبی را تقویت می‌کند.»

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اوایل سال جاری گفت که ارتش آمریکا «رویت‌پذیری» تسلیحات راهبردی خود در شبه‌جزیره کره را افزایش خواهد داد و امیداور است که این اقدام، «بازدارندگی» را مقابل آنچه تهدیدهای کره شمالی خوانده است، تشدید کند. اندکی بعد، پنتاگون برای نخستین بار از سال ۱۹۸۱ تاکنون، یک زیردریایی با قابلیت حمل موشک بالستیک هسته‌ای را به کره جنوبی اعزام کرد؛ اقدامی که باردیگر محکومیت شدید کره شمالی را به همراه داشت.

پیونگ‌یانگ پیش‌تر تاکید کرد که سپتامبر پارسال یک دکترین جدید مرتبط با تسلیحات هسته‌ای را در قالب قانون در دستور کار قرار داده است که به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی این اختیار را می‌دهد که در صورت حمله به این کشور دست به اقدامات هسته‌ای بزند.

در بخش دیگری از بیانیه اخیر پیونگ‌یانگ می‌خوانیم: دوران انحصارطلبی آمریکا درباره قائل شدن حق حمله پیش‌دستانه برای خود، به پایان رسیده است. استقرار این بمب‌افکن‌ها «یک اقدام نظامی جدی با ماهیت حمله هسته‌ای پیش‌دستانه و هدف آن حذف فیزیکی کشور ماست.»

کره شمالی در سال‌های اخیر آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و تاکید کرده است که این آزمایش‌ها صرفا اقداماتی تدافعی است. آمریکا، ژاپن و کره جنوبی مدعی هستند که این اقدامات، غیرقانونی بوده و تنش‌ها در منطقه را تشدید خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    آمریکا سگ هار دنیاس.کی کره شمالی نیویورک و واشنگتن رو به تلافی هیروشیما و ناکازاکی ذغال می کنه؟
  • ... IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    کیم جانم امریکا میخواد دوتا کره ژاپن درگیر بشن هم اسلحه بفروشه هم محتاج امریکا بشن کار شیطان بزرگ همینه انداختن فتنه و نگاه کردن از دور
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    کره شمالی خواب می بینیه
  • رضا IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 0
    سنت بر کره شمالی! ظاهرا آمریکایی ها فقط زبان دولت کره شمالی را می فهمد
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 0
    سلام . برادران این اشعار یکی از بهترین اشعار عملی در راه مبارزه با اسراییل برای همگان میباشد و است ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...یعنی ای اسراییل خیبر خیبر یادت است سپاه محمد ص و ع ایستاده است ....مشرق بی انصافی نکن از دشمنان ما مطلب چاپ کردی از مال ما هم چاپ بکن ...
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    5 0
    کره شمالی و جنوبی هیچوقت دوباره نمیجنگند آن هم اتمی فقط شعار تبلیغاتی و دوشیدن کره جنوبی توسط آمریکا
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    3 0
    اینقدر آمریکا و اروپا به کره جنوبی توجه کردند چین و شوروی به کره شمالی توجه نکرد و ملت کره شمالی در محاصره و گشنه است
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 0
      کره جنوبی خودش روی پاش ایستاده...اروپا و غرب و کمک!؟
  • عیسی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 1
    رهبر کره شمالی بیشعور تراز پوتین و حماس هست فقط از شکم رشد کرده در کله پوکش هیچ نیست
    • امیر IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      1 0
      بیشعور تویی با اون ارباب های صهوینیستی آمریکاییت نه حماس نه پوتین
  • ایران IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    نباید به آمریکایی ها در سراسر جهان امان داد همه این شیاطین را باید نیست و نابود کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس