کد خبر 1536037
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
رزمایش گسترده ژاپن-آمریکا آغاز شد

ارتش‌ دو کشور ایالات متحده و ژاپن امروز (شنبه) رزمایش‌های گسترده ای را در کیوشو آغاز کردند که تا پایان ماه جاری میلادی ادامه دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای خودپدافند ژاپن و ارتش ایالات متحده آمریکا امروز (شنبه)، رزمایش گسترده‌ مشترکی را بر پایه سناریوی دفاع از جزایر دور ژاپن ژاپن آغاز کردند.

خبرگزاری ان اچ کی گزارش کرد، رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن در منطقه کیوشو، استان جنوبی اوکیناوا و استان شمالی هوکایدو در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، حدود ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای خودپدافند زمینی ژاپن و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا در این رزمایش حضور دارند و قرار است تا پایان ماه جاری میلادی ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه‌ای که در شهر «کوماموتو»، ژنرال «یامانی توشیکازو» از نیروی خود پدافند زمینی ژاپن تصریح کرد که رزمایش فوق مستقیماً به امنیت در ژاپن و منطقه هند و اقیانوسیه منجر خواهد شد.

«ادم چالکلی» از سپاه تفنگداران دریایی آمریکا نیز بر اهمیت تقویت پیوندهای میان ارتش آمریکا و نیروی خودپدافند ژاپن تأکید کرده است.

ارتش آمریکا در جریان رزمایش، برای اولین بار در جزیره ایشیگاکی در اوکیناوا در نزدیکی تایوان مستقر خواهد شد و به همراه نیروهای خودپدافند ژاپن تمرین رویه‌هایی را برای واکنش در صورت نزدیک شدن کشتی‌ها و هواپیماها به جزایر نانسی از جمله ایشیگاکی در پیش خواهند کرد.

پیش‌تر در تاریخ ۱۲ مهر ماه، نخست وزیر ژاپن بعد از دیدار با فرمانده نظامیان آمریکایی در منطقه هند و اقیانوس آرام، از رزمایش مشترک دو کشور در پاسخ به آزمایش‌های موشکی کره شمالی خبر داد.

نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد که توکیو از طریق تلاش برای تقویت ظرفیت واکنشی و بازدارندگی اتحاد آمریکا-ژاپن برای صلح و ثبات در منطقه عمل می‌کند و همچنین برای اطمینان حاصل کردن از آزاد بودن منطقه هند و اقیانوس آرام تلاش می‌دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس