آمریکا: اقدامات کره شمالی را تحت نظر داریم

ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا (JCS) امروز دوشنبه اعلام کرد که احتمال انجام سومین پرتاب آزمایشی از سوی کره شمالی را به دقت تحت نظر دارد.

به گزارش مشرق، رسانه دولتی پیونگ یانگ روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۸ نوامبر(۲۷ آبان) را برای گرامی داشتن پرتاب آزمایشی موفقیت آمیز موشک قاره پیمای «هواسونگ-۱۷» در سال ۲۰۲۲ «روز صنایع موشکی» نامیده است. در آن زمان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این اقدام را نشان دهنده «توانمندی» این کشور به عنوان «قدرت هسته ای فوق پیشرفته» خواند.

لی سونگ جون سخنگوی ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا گفته است که ارتش کره جنوبی فعالیت های نظامی کره شمالی را تحت نظر دارد تا با نزدیک شدن اولین سالگرد پرتاب موشک قاره پیمای پیونگ یانگ، هرگونه نشانه از تحریکات گوناگون این کشور را شناسایی کند.

لی سونگ جون در بیانیه ای مطبوعاتی گفت مقامات وزارت اطلاعات کره جنوبی و آمریکا تاکنون همکاری نزدیکی در زمینه بررسی و ردیابی احتمال صورت گرفتن اقدامات تحریک آمیز از سوی کره شمالی داشته اند. این اقدامات شامل سومین پرتاب موشکی که ماهواره فضاپیمابر خوانده می شود نیز هست.

سازمان اطلاعات کره جنوبی هفته گذشته گفت که به نظر می رسد کره شمالی در آخرین مرحله آماده سازی سومین پرتاب موشکی خود به سر می برد. دو پرتاب قبلی پیونگ یانگ موفقیتی در پی نداشت.

بعد از دومین پرتاب ناموفق این موشک در ماه اوت (مرداد-شهریور)، کره شمالی اعلام کرد که این موشک را در ماه اکتبر(مهر-آبان) مجددا آزمایش خواهد کرد. اما تاکنون هیچ پرتابی انجام نشده است و کره شمالی نیز درباره اینکه چرا این پرتاب به تعویق افتاده یا اینکه چه زمانی قرار است صورت بگیرد، چیزی نگفته است.

هفته گذشته، شین وو شیک وزیر دفاع کره جنوبی گفت که کره شمالی ممکن است برای رفع کردن مشکلات فنی سیستم آخرین مرحله پرتاب آزمایشی موشک فضاپیمای خود با کمک روسیه، سومین پرتاب این موشک را به تعویق انداخته باشد و این احتمال صورت گرفتن این پرتاب در اواخر ماه جاری میلادی(آذر) را افزایش می دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس