به گزارش مشرق، مهدی محمدی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

کتاب «سراب سایه‌ها» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. در این کتاب تلاش کرده‌ام در حد توان تحلیلی جامع و مبتنی بر اطلاعات دست اول از متن و زمینه های آشوب سال ۱۴۰۱ ارائه کنم. امیدوارم خوانده و به بحث گذاشته شود.

دفتر من جایی از شهر تهران است که در آشوب های سال ۱۴۰۱ به ناچار هر روز و هر ساعت، و مستقیما، در متن رویدادهای آن قرار داشتم. آن ایام، هر روز، ساعت های متمادی، به این فکر می کردم که به راستی چه اتفاقی در حال رخ دادن است و ماهیت آنچه با آن مواجهیم چیست؟ معلوم بود که حادثه غریبی در حال وقوع است و جنس آن شباهتی به آنچه پیش تر دیده بودیم ندارد. هم در خلال آشوب ها و هم پس از آن، با کنجکاوی تمام تقریبا هر آنچه در این باره در دسترس بود را خواندم. علاوه بر آن، با بسیاری افراد که مستقیما درگیر مدیریت مسئله بودند نیز گفت وگو کردم. پس از مدتی حس کردم ابعاد آنچه رخ داده چنان وسیع و مهم، و حجم آنچه من خوانده و فهمیده ام چنان فربه است، که باید آن را جایی ثبت کرد. نتیجه این کندوکاوها رسیدن به یک فراتحلیل جامع بوده که من گمان می کنم می تواند ابعاد بسیار پیچیده آشوب‌های ۱۴۰۱ را نظم داده و در پیوند با یکدیگر معنادار کند. این کتاب در زمانی کوتاه، یعنی حدودا دو ماه، با این هدف نوشته شد که روایتی جامع، مبتنی بر اطلاعات و چند وجهی از آشوب های سال گذشته تولید کند. از این پس و به تدریج درباره ابعاد مختلف آنچه دریافته و در این کتاب درباره آنها بحث کرده ام خواهم نوشت. فعلا خوشحالم که در زمانی کوتاه از عهده انجام وظیفه ای که مدتها بار آن بر دوشم سنگینی می کرد، برآمده ام. منتظر نقدها و پرسش های خوانندگان می مانم.

معرفی کتاب: تحلیلی جامع بر زمینه های آشوب ۱۴۰۱

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    مشرق ترسو و بدبخت شعار به این قشنگی توی کامنتها و اخبار چرا چاپ نمیکنی . خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... همه کامنتهای درپیت و بدردنخور دشمنان را چاپ میکنی و امثال این اشعار قشنگ را چاپ نمیکنی چرا؟ نکنه ترسیدی و بدبختی . این جمله کوچک همه محتوای همه اخبار تو را در بردارد بلکه بینهایت بیشتر . مشرق بی انصافی نکن از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن و بدان مشرق همه چیز در عمل که در این اشعار آمده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس