نامه سرگشاده ۶۰۰ چهره فرهنگی اروپایی در اعتراض به کشتار مردم فلسطین

افزون بر ۶۰۰ چهره فرهنگی اروپایی در نامه‌ای سرگشاده ضمن محکوم کردن کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین، توقف بمباران غزه و اعلام آتش‌بس فوری در این منطقه را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، در این نامه که در تارنمای «نقد کتاب لندن» (London books review) منتشر شد آمده است: ما هنرمندان و نویسندگان مستقر در اتحادیه اروپا، بریتانیا و آمریکای شمالی، پایان دادن به خشونت و ویرانی در فلسطین را خواستار هستیم.

نویسندگان این نامه با بیان اینکه «کشتار عمدی غیرنظامیان یک جنایت بشمار می‌رود»، تصریح کردند: «این نقض قوانین بین المللی و توهین به کرامت انسانی است. ما فقط می توانیم غم و اندوه خود را برای قربانیان این فجایع اخیر و برای خانواده های آنها اعم از فلسطینی و اسرائیلی ابراز کنیم.»

در ادامه نامه یادشده آمده است: هیچ چیز نمی تواند جان‌هایی را که از دست رفته است بازیابی کند. اما خشونت بی‌سابقه و بدون تبعیض که هنوز با حمایت مالی و سیاسی قدرت‌های غربی علیه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در حال افزایش است، باید پایان یابد.

«اسرائیل با قطع برق، غذا و آب، آواره کردن بیش از یک میلیون فلسطینی از خانه های خود، حملات هوایی مستمر علیه غیرنظامیان، از جمله افرادی که قصد تخلیه آنها را دارند، جنایات سنگین علیه بشریت مرتکب می شود و این درحالیست متحدان آن، یعنی دولت های ما، در این جنایات شریک هستند.»

چهره‌های فرهنگی اروپایی تصریح کردند: گروه‌های حقوق بشر مدت‌هاست اشغال فلسطین توسط اسرائیل و رفتار غیرانسانی و نظام سلطه نژادی بر فلسطینی‌ها توسط دولت اسرائیل را محکوم کرده‌اند. اما اکنون شاهد یک وضعیت اضطراری جدید و حتی شدیدتر هستیم.

نویسندگان نامه در پایان این نامه تاکید کردند: ما از دولت های خود می خواهیم که برقراری فوری آتش بس و ورود بلامانع کمک‌های بشردوستانه به غزه را خواستار شوند. ما همچنین خواهان پایان دادن به ارسال محموله‌های تسلیحاتی و کمک های مالی نظامی هستیم، اقداماتی که فقط می‌تواند فاجعه انسانی را تشدید کند.

آن‌ها خاطر نشان کردند: اگرچه این اقدامات برای برقراری عدالت واقعی، آزادی و برابری کافی نخواهد بود، اما اولین گام فوری و ضروری است. ما پایان دادن به همه خشونت‌ها، پایان دادن به همه ظلم‌ها و انکار حقوق بشر، و راهی به سوی صلح عادلانه و پایدار برای همه را خواستار هستیم.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر از مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و در صدد هستند تا با کوچ اجباری فلسطینیان، غزه را به زمین سوخته تبدیل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 3
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      0 0
      تا چشات دراد بعدش توروهم به هلاکت میرسونیم
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...
  • AU ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    0 0
    در پاسخ به کسی که نوشته وظیفه تک تک شما حماس گرایان، باید بگم، اگر وجدان و غیرت دینی کشورهای مسلمان بیدار بشه و نیرنگ دشمن که اختلاف و دشمنی و جنگ بین مسلمان و کشورهای اسلامی است بی‌اثر کنند و به دستور قرآن کریم که می فرماید که علیه ظالم و حامی مظلوم باشید، علیه اسراییل متحد بشند خیلی ساده و بدون جنگ و خونریزی فلسطین از اشغال آزاد میشه و دیگه شاهد قتل‌عام بچه‌های بی‌گناه فلسطین نخواهیم بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس