ويژه‌برنامه‌های «نمايشگاه بين‌المللی كتاب لبنان» از شبكه كتاب پخش می‌شود

«شبکه کتاب» رویدادهای هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان که با حضور جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است را اطلاع‌رسانی می‌کند.

به گزارش مشرق، ویژه‌برنامه‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان از شبکه کتاب به‌صورت زنده پخش می‌شود.

این نمایشگاه توسط سندیکای اتحادیۀ ناشران لبنان و با همکاری وزارت فرهنگ این کشور از ۲۱ الی ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و تنها نمایشگاهی است که دارای مجوز ملی در این کشور است.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان میزبان ۱۵۵ ناشر از ۲۱ کشور از جمله ایران، قطر، عمان، فلسطین، امارات، سوریه و عراق و بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب است که هدف اصلی آن بزرگداشت دنیای کتاب و فرهنگ است. بر اساس اعلام مسئولان نمایشگاه، علاوه برطیف متنوعی از آثار ادبی به نمایش درآمده، شرکت‌کنندگان می‌توانند در بسیاری از رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی از جمله گفت‌وگوهای میان نویسندگان، میزگردها و کارگاه‌های تعاملی شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، ایران یکی از شرکت‌کنندگان این رویداد مهم فرهنگی است و خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور دارد. افتتاح غرفۀ جمهوری اسلامی ایران همزمان با مراسم افتتاحیۀ این نمایشگاه با حضور محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ کشور لبنان و دیدار جاسم احمد البوعینین، مدیر نمایشگاه کتاب دوحه از غرفۀ ایران همراه بوده است.

از جمله مهمترین برنامه های غرفۀ جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه می توان به آیین رونمایی از کتاب «نخل و نارنج» به زبان عربی نوشتۀ وحید یامین‌پور، برگزاری کارگاه ها و رویدادهای فرهنگی، جایزه فلسطین و حضور نماینده کشور فلسطین در غرفه ایران و... اشاره کرد.

زینب عرفانیان از نویسندگان و پژوهشگران کشور، فروغ منهی، مادر شهیدان خالقی‌پور به همراه سمانه خلف‌زاده، مجری برنامه‌های شبکه کتاب در غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان حضور دارند و برنامه‌های این نمایشگاه از استودیوی شبکه کتاب مستقر در این نمایشگاه به‌صورت زنده پخش می‌شود.

علاوه بر فعالیت‌های ملی، در راستای افزایش فعالیت‌های بین‌المللی شبکه کتاب، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های خارجی مرتبط با حوزۀ کتاب و کتاب‌خوانی که جمهوری اسلامی ایران در آن حضور دارد از این شبکه به‌صورت مستقیم از آدرس ketab.tv پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس