هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان آغاز شد

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان، از پنجشنبه بیستم مهر با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

به گزارش مشرق، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان روز گذشته پنج‌شنبه بیستم مهرماه با حضور جمهوری اسلامی ایران و محمد وسام المرتضی؛ وزیر فرهنگ لبنان، مصطفی بی رم؛ وزیر کار لبنان، سمیره عاصی؛ رئیس اتحادیه ناشران لبنان و جمعی از چهره‌های سیاسی و فرهنگی لبنان و دیگر کشورها در منطقه فروم بیروت آغاز به کار کرد.

با فرهنگ پیروزیم

محمد وسام المرتضی در این آئین ابتدا به جبهه مقاومت و مردم مبارز فلسطین درود فرستاد و گفت: امسال این نمایشگاه را برگزار کردیم زیرا وطن ما، وطن فکر و اندیشه و تاریخ است. تأکید می‌کنم که با فرهنگ پیروز هستیم و بیروت به‌عنوان پایتخت ابدی اندیشه باقی خواهد ماند.

حضور ایران با هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب

خانه کتاب و ادبیات ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان در غرفه‌ای به مساحت ۱۶۰ مترمربع به عرضه هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوعات دین، ادبیات پایداری، دفاع مقدس، فلسطین، ادبیات کلاسیک و معاصر، ادبیات کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، گردشگری و کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد.

در غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه، کتاب‌هایی از ۶۰ ناشر کشور ارائه می‌شود و نماینده ناشرانی نظیر انتشارات سوره مهر، بوستان کتاب، افرا، هدهد، به نشر و نخل سبز نیز در غرفه ایران حضور دارند و به‌صورت مستقیم آثار خود را به مخاطبان عرضه می‌کنند.

بیش از ۸۰ درصد آثار عرضه شده در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب هشتم لبنان به زبان عربی است تا مخاطبان بیشتری از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

همچنین سعی شده غرفه جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان از لحاظ ظاهری و هویت بصری با دوره‌های قبل متفاوت باشد؛ در این راستا نیز فضای بصری غرفه به‌گونه‌ای طراحی شده تا تلفیقی باشد از سنت، فرهنگ و هنر ایران که با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

برگزاری برنامه‌های جانبی در داخل و خارج از نمایشگاه با حضور میهمانانی از ایران همچون رونمایی کتاب، جلسات نقد و بررسی کتاب و برگزاری کارگاه‌های مختلف، از جمله فعالیت‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب لبنان را شامل می‌شود.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان از سوی اتحادیه ناشران لبنان و با حمایت و همکاری وزارت فرهنگ لبنان در مساحتی نزدیک به ۶ هزار مترمربع درحال برگزاری است. این نمایشگاه با حضور ۱۵۵ ناشر از ۲۱ کشور ازجمله ایران، قطر، عمان، فلسطین، امارات، سوریه و عراق از ۲۱ مهرماه آغاز به کار کرد و تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس