والیبال ایران باخت آقای داورزنی!

نگاهی به نتایج تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی و افت چند پله‌ای این تیم در رنکینگ جهانی موجی از نگرانی‌ها را در مسیر بازیهای المپیک ۲۰۲۴ به راه انداخته است.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی والیبال کشورمان پس از کسب عنوان دهمی لیگ ملت‌ها و نایب قهرمانی در آسیا این نگرانی را بین اهالی این ورزش ایجاد کرد که شاید در بازی‌های آسیایی و خصوصا انتخابی المپیک نتایجی را رقم بزند که خیلی ها از ترکیبِ این تیم با بهروز عطایی انتظارش را داشتند! نتیجه ای که در برزیل رقم خورد تا حرف منتقدان عطایی به کرسی بنشیند.

طعم شیرین قهرمانی تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی البته آنقدرها در کام دوستداران این رشته باقی نماند چرا که این تیم بلافاصله پس از بازگشت از چین در رقابت‌های گروه نخست والیبال انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴ با حضور هشت تیم در شهر ریودوژانیرو برزیل شرکت کرد. دیدارهایی که در آن تیم ملی مان تنها مقابل قطر به پیروزی رسید و نتیجه بازی به تیم‌های آلمان، برزیل، ایتالیا، کوبا، جمهوری چک و اوکراین را واگذار کرد!

وعده عجیب داورزنی در واپسین روزهای ریاست/ این سنگ بزرگ والیبال علامت نزدن است!

آنجا بود که عدم کسب نتیجه مورد نظر و پیش بینی شده از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک نگرانی‌ها در رابطه با احتمال حضور تیم والیبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بیشتر کرد!

بهروز عطایی که طی ماه‌های گذشته انتقادات شدیدی از سوی کارشناسان والیبال و پیشکسوتان این رشته متوجهش بود سرانجام در میانه مسابقات و باخت به جمهوری چک با استعفا - که بیشتر شبیه به کناره گیری با دلخوری بود - عطای هدایت تیم ملی والیبال را به لقایش بخشید!

وعده عجیب داورزنی در واپسین روزهای ریاست/ این سنگ بزرگ والیبال علامت نزدن است!

همزمان با اوج‌گیری این انتقادات - از نتایج والیبال - محمدرضا داورزنی پس از پایان مسابقات انتخابی المپیک در صحبت با رسانه‌ها اظهاراتی را مطرح کرد که البته مشخص نشد تا چه اندازه صحت دارد! چرا که رئیس فدراسیون والیبال که تا حدود یک ماه دیگر دوره ۴ ساله ریاستش به پایان می‌رسد در شرایطی قول "استخدام یک سرمربی درجه یک خارجی" را به هواداران این رشته داد که هیچ تضمینی در ارتباط با ادامه حضورش در این سمت وجود ندارد. مدیری که به لحاظ سنی هم حرف و حدیث هایی درباره ادامه حضورش در این سمت وجود داشت.

از سوی دیگر فدراسیون والیبال تقریباً ۴ سال پیش نیز تجربه استخدام یک مربی خارجی دیگر در چنین شرایطی را داشتند! «ولادمیر آلکنو» روسی که در فاصله ۶ ماه تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو هدایت بلند قامتان را در دست گرفت، پس از ناکامی در کسب نتایج مورد نظر خیلی ساده اعلام کرد که فرصت کافی برای این کار نداشته و طبق اعلام رییس فدراسیون ما باز هم در شرایطی مشابه به سراغ چنین راهکاری خواهیم رفت!

وعده عجیب داورزنی در واپسین روزهای ریاست/ این سنگ بزرگ والیبال علامت نزدن است!

در شرایطی که تیم والیبال کشورمان به رده پانزدهم رنکینگ جهانی سقوط کرده برای رسیدن به المپیک پاریس کار بسیار دشواری را در پیش دارد و تا پایان لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ جهان فرصت دارد تا شاید یکی از ۵ سهمیه باقیمانده جهت ورود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود کند.

فراموش نکنیم بر اساس فرمول فدراسیون جهانی حداقل یکی از این ۵ سهمیه حتماً باید به قاره آفریقا برسد. بنابراین این تعداد به چهار سهمیه تقلیل پیدا می‌کند. ضمن اینکه در همین چهار سهمیه هم تیم‌های ایتالیا، آرژانتین و اسلوانی با توجه به رنکینگ فعلی شان که به ترتیب؛ سوم، ششم و هفتم جهان هستند قطعاً شانس به مراتب بیشتری نسبت به تیم ایران دارند.

با این وصف تیم ملی والیبال مان باید برای گرفتن جایگاه تیم صربستان - که در رده نهم رنکینگ جهانی ایستاده - تلاش بسیار زیادی بکند. جنگیدن با تیم‌های کوبا، هلند، ترکیه و اوکراین که به ترتیب در رنکینگ یازدهم، سیزدهم، چهاردهم و شانزدهم جدول تیم‌های برتر جهان هستند از دیگر دغدغه‌های پیش روی والیبالیست‌های کشورمان است!

نکته مهمتر و بی‌پاسخ این است که اصلاً قرار است چه کسی هدایت تیم والیبال ایران را در دست بگیرد؟ اخبار رسیده از حول و حوش فدراسیون والیبال حاکی از آن است که همین حالا دلال‌ها پاشنه درب فدراسیون والیبال را از جا کنده و به دنبال این هستند تا گزینه خودشان را جای بهروز عطایی بنشانند.

وعده عجیب داورزنی در واپسین روزهای ریاست/ این سنگ بزرگ والیبال علامت نزدن است!

شاید اگر کمی دقیق‌تر به صحبت‌های رئیس فدراسیون والیبال که این روزها به شدت مورد انتقاد است دقت کنیم متوجه می شویم که شاید داورزنی برای خلاص شدن از فشارهای شدید مطبوعات و پیشکسوتان این رشته سراغ این گزینه رفته است تا شاید سر والیبالی ها را تا زمان انتخابات ریاست فدراسیون (اواخر آبان) گرم کند. حال اینکه از قدیم گفته اند سنگ بزرگ علامت نزدن است هرچند که داورزنی پیشتر با به خدمت گیری امثال ولاسکو آرژانتینی یک بار برادری اش را به این رشته اثبات کرده و شاید این بار هم بلوف نزده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    20 3
    آنهایی که از انتخاب عطایی توسط داورزنی احساس غرور و شعف داشتند و می گفتند پراید با بنز فرقی نمیکنه بیان جواب بدن
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      5 22
      باید رو پای خودمون بایستیم برای ایستادن باید هزینه بدیم و نترسیم
    • هاشمی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      22 0
      همه ی جمعیت مربیان داخلی، باید آموزش سطح بالای والیبال ببینند ومربی بشن درتیمهای ملی‌ ودرمسابقات جهانی شرکت کنند وتجربه هم کسب کنند درپایه ها هم مربیان باید آموزش ببینندودررشهرستانها فعال شوند وسطح والیبال پایه روبالا ببرند وگرنه سطح والیبال ما،در سطح دانش فعلی مربیان خواهد بود وپیشرفتی درکار نخواهدبود. دراروپاحتی روی نحوه ی پرش نظر میدن وحرکت رو اصلاح میکنند تا بهتر اسپک زده شه،اما،در ایران اسفندیار 205سانت قدش هست اما در اسپک ،بسیار ناموفق.ازین دست بسیارن افرادیکه بازدهی کامل ونهایی روندارند.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    مسال که دیگه نه ایشالا دفعه بعد
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    5 2
    داورزنی با لابی و فشارهای پشت صحنه اش اند از زحمات مسئولان و مربیان قبلی بهره برداری کنه به‌خواست خدا بار کج به منزل نمی رسد
    • فرهاد یگانه IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      0 0
      ایندفعه آقا و آقایون لطفا دخالت نکنید بگذارید پرچم بره بالا وقتی از ورزش چیزی سرتون نمیشه پس چرا دخالت می‌کنید آیا سودی داخلش میبینید
  • حسين DE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    14 2
    ما نه تنها بايد يك مربى فوق العاده سطح بالا و آشنائى كامل با واليبال مدرن روز داشته باشيم بلكه بايد رئيس فدراسيون با شعور و آشنا به امور و توانائى حرف زدن هم داشته باشيم ،وقتيكه عطائى مربى تيم ملى ميشود در حقيقت بيانگر عدم شعور و فهم رئيس فدراسيون واليبال است كه نميتواند درك درستى از واليبال و مسائل مربوط به را داشته باشد ، در حقيقت اين داورزنى است كه با عدم شناخت و شعور خود در انتخاب سر مربى تيم ملى واليبال ايران را به قهقرا برد،بحث مديريت در دنياى كنونى بالاترين مسئله جامعه بشرى است ،داورزنى داراى كدام شناخت مديريتى است ؟چه نوع توانائى از خود نشان داده است ؟ زاپن را ببينيد بعد از پنج شش سال افول شديد امروزه يكى از قطبهاى نيرومند واليبال مدرن امروز دنياست ،لطفاً به شيوه و سبك بازى بازيكنان تيمهاى مطرح دنيا نظير برزيل،روسيه ،آمريكا ،ايتاليا،فرانسه،لهستان و ژاپن نگاه كنيد و آنرا با بازى بازيكنان ما مقايسه كنيد و بعد خودتان قضاوت كنيد،ما در سرويس ،دريافت ،پاس،آبشار و شيوه هدايت تيمى بويژه در تعويض ها حرفى در برابر ساير تيمها نداريم و كلا" از آخر اول هستيم ،ما در وهله اول نياز به يك رئيس فدراسيون با شعور و با فرهنگ و آشنا به به دانش مديريت داريم تا بتواند با انتخاب يك شيوه و روش علمى درست و انتخاب يك مربى با كلاس جهانى واليبال ما را پلاسيده شدن نجات دهد،دوستان مديريت امروزه در همه عرصه ها و در سراسر دنيا حرف اول را ميزند و اگر فاقد آن باشيم كلاهمان پس معركه است ،داورزنى و عطائى هرگز هيچى نبودند و عملكردشان گواه اين ادعاست،مشت نمونه خروار است. با آرزوى نجات واليبال كشورمان.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    جو نیازمند خرد را احساسی نکنید که ضربه خوردیم . دانش و توانائی و دارا بودن شخصیت لازم ، بگردن خوبش را پیدا کنند ، چه بهتر ایرانی ، نبود ، خارجی وردستش چند تا جوان برای آموزش . گرمی سردی نگیره ، روزی طرف را چنان به اوج میبریم که وقتی زیرش خالی شد دیگر توان از جا برخاستن نداشته باشه . آیا کشورهای پیشرو و سابقه دار اینگونه عمل میکنند . خبر نداریم
  • روح الله IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    2 1
    تاریخ مصرف داور زنی گذشته است
  • Mohsen IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    1 0
    باید مربی خوب خارجی بیارن، ولی حضور در المپیک بعیده،، اما باید قرداد بلند مدت و برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    1 1
    بهروز عطایی بهتره بره غاز بچرونه. یه مربی خارجی بیارید. مربی ایرانی تا سالها باید کنار مربی خارجی کار کنه فرصت آزمایش و خطا نداریم که.
  • DE ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    1 0
    ورزش ایران همیشه دیمی بوده وهیچوقت علمی وثبات نداشته حتی کشتی. همه چیز سلیقه ایی وموقت است.
    • SE ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      0 0
      متاسفانه این حرفت خیلی درسته و این بخاطر اینست که مدیریت ها دیمی است
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    1 0
    از وقتی داور زنی امد تیم والیبال افت کرد
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    1 1
    داور زنی اگر مدیر خوبی برای والیبال بود، در همان اوایل کار متوجه میشد عطایی را باید تعویض کند. حالا هم امیدوارم بتوانند راه حلی پیدا کنند. تیم بسکتبال هم نبرد و لی اغلب متوجه شدند تیم و مدیریت دارای پتانسیل هستند و آینده دارند. متاسفانه تیم و بازیکنان با استعداد والیبال را عده ای بگاه دادند.
    • هاشمی FR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      1 0
      مشرق نیوز از کی تابحال کامنتهای حاوی کلمات رکیک را بارگزاری میکند؟
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    عطایی دماغ عمل کرده ! مرد گنده تو رو چه به زیبایی. مرد باید سیبیلاش از بناگوشش در رفته باشه رو شونه هاش بیفته. این قرتی بازیا چیه ! اینجوری میخوای مربی تیم ملی بشی.
  • رسول IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    1 0
    من فکر می کنم نتیجه نگرفتن عطایی یه جور خصومت بازیکنان با مربی داخلیه!
  • وحید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 0
    دولت اسلامی رییسی برنج را بسیار گران کرده است.
  • وحید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 0
    دولت اسلامی رییسی برنج را بسیار گران کرده است.
  • وحید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 0
    دولت اسلامی رییسی برنج را بسیار گران کرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس