کد خبر 1534309
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
چه تیم‌هایی به والیبال المپیک پاریس رسیدند؟

شش تیم قدرتمند جهان موفق شدند با عملکردی خوب در رقابت‌های انتخابی، جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب کنند.

به گزارش مشرق، با تمام‌شدن رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک، چهره تیم‌های صعودکننده به المپیک پاریس از طریق سهمیه مستقیم مشخص شد. بر این اساس شش تیم لهستان، آمریکا، برزیل، ژاپن، آلمان و کانادا موفق شدند جواز حضور در المپیک پاریس را از طریق کسب سهیمه مستقیم دریافت کنند.

تیم ملی والیبال فرانسه که میزبان المپیک ۲۰۲۴ است، به دلیل میزبانی پیش از این حضورش را در مسابقات المپیک پاریس تضمین کرده بود.

تیم ملی والیبال ایران که در رقابت‌های انتخابی المپیک حضور داشت با عملکردی ضعیف به شش باخت و تنها یک پیروزی رسید و در رده هفتم گروه A قرار گرفت. والیبال ایران علاوه بر نتایج ضعیف در رنکینگ جهانی سقوط کرد و در جایگاه ۱۵ دنیا ایستاد.

تیم‌های ملی والیبال آلمان، آمریکا و لهستان سه تیم این رقابت‌ها بودند که باختی در کارنامه نداشتند و با هفت پیروزی متوالی توانستند جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کنند.

با توجه به اینکه هیچ‌یک از نمایندگان قاره آفریقا نتوانستند سهمیه مستقیم المپیک را کسب کنند، یک سهمیه به قاره آفریقا تعلق خواهد گرفت. بر این اساس چهار تیم دیگر از طریق رنکنیگ جهانی می‌توانند در المپیک پاریس حضور داشته باشند. رده‌بندی جهانی پس از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ تکلیف چهار تیم دیگر را از طریق رنکینگ مشخص خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس